Inkluzivno iskustvo učenja u visokoškolskoj nastavi (CROSBI ID 711377)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa
Podaci o odgovornosti
Borovac, Tijana ; Brust Nemet, Maja ; Somolanji Tokić, Ida
hrvatski
Inkluzivno iskustvo učenja u visokoškolskoj nastavi
Polazeći od sociokonstruktivističkog shvaćanja kako se učenje odvija u socijalnoj interakciji u kojoj je jednako važan dijalog s osobom i s cjelokupnim okruženjem, autorice ističu prostorno-materijalno okruženje u kojem se ostvaruje nastavni proces u visokoškolskoj ustanovi kao neizostavan element inkluzivnog iskustva učenja studenata – budućih odgojitelja. U okviru projekta „Unaprjeđivanje inkluzivnosti inicijalnog obrazovanja odgojitelja djece rane i predškolske dobi“ – čiji je nositelj Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu i Ured UNICEF-a za Hrvatsku, a kao partnerska ustanova Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta J. J. Strossmayera u Osijeku – u 2021. godini opremljena je inkluzivna učionica. Ista je osmišljena tako da osigura studentima i nastavnicima jednu razinu inkluzivnog iskustva učenja. U samoj strukturi učionice naglasak je na dijeljenju prostora iz jednog cjelovitog prostora, u kojem je student pozicioniran uglavnom kao pasivni slušatelj, u više različitih manjih prostora integriranih u cjelinu učionice koji prebacuju fokus s aktivnosti nastavnika na aktivnost studenata. Cilj je takvog strukturiranja prije svega omogućiti raspravu kao osnovni modalitet suradničkog učenja i demokratske razmjene čime se izravno doprinosi prihvaćanju različitosti i njegovanju dijaloga. Prostor je nadalje svrhovito osmišljen ne samo da osigurava inkluzivno iskustvo učenja u multifunkcionalnom okruženju već i zadovoljavanje različitih potreba samih studenata (grupni ili individualni rad, ra- zličite potrebe (hrana, kretanje, interakcija i sl.) tijekom nastavnog procesa. Učionica je samim time postala sredstvo i poticaj osiguravanja iskustva inkluzivnog učenja.
inkuzivni kurikulum, inkluzivna učionica, interakcija, univerzalni dizajn, visokoškolsko obrazovanje
nije evidentirano
engleski
Inclusive Learning Experience in Higher Education
Polazeći od sociokonstruktivističkog shvaćanja kako se učenje odvija u socijalnoj interakciji u kojoj je jednako važan dijalog s osobom i s cjelokupnim okruženjem, autorice ističu prostorno-materijalno okruženje u kojem se ostvaruje nastavni proces u visokoškolskoj ustanovi kao neizostavan element inkluzivnog iskustva učenja studenata – budućih odgojitelja. U okviru projekta „Unaprjeđivanje inkluzivnosti inicijalnog obrazovanja odgojitelja djece rane i predškolske dobi“ – čiji je nositelj Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu i Ured UNICEF-a za Hrvatsku, a kao partnerska ustanova Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta J. J. Strossmayera u Osijeku – u 2021. godini opremljena je inkluzivna učionica. Ista je osmišljena tako da osigura studentima i nastavnicima jednu razinu inkluzivnog iskustva učenja. U samoj strukturi učionice naglasak je na dijeljenju prostora iz jednog cjelovitog prostora, u kojem je student pozicioniran uglavnom kao pasivni slušatelj, u više različitih manjih prostora integriranih u cjelinu učionice koji prebacuju fokus s aktivnosti nastavnika na aktivnost studenata. Cilj je takvog strukturiranja prije svega omogućiti raspravu kao osnovni modalitet suradničkog učenja i demokratske razmjene čime se izravno doprinosi prihvaćanju različitosti i njegovanju dijaloga. Prostor je nadalje svrhovito osmišljen ne samo da osigurava inkluzivno iskustvo učenja u multifunkcionalnom okruženju već i zadovoljavanje različitih potreba samih studenata (grupni ili individualni rad, ra- zličite potrebe (hrana, kretanje, interakcija i sl.) tijekom nastavnog procesa. Učionica je samim time postala sredstvo i poticaj osiguravanja iskustva inkluzivnog učenja.
inclusive curriculum, inclusive classroom, interaction, universal design, higher education
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
Podaci o prilogu
38-39.
2021.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
2. Međunarodna umjetnička i znanstvena konferencija Osobe s invaliditetom u umjetnosti, znanosti, odgoju i obrazovanju- knjiga sažetaka
Ileš, Tatjana
Osijek: Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku ; Akademija za umjetnost i kulturu Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
978-953-8181-41-2
Podaci o skupu
2. međunarodna umjetnička i znanstvena konferencija Osobe s invaliditetom u umjetnosti, znanosti, odgoju i obrazovanju
predavanje
02.12.2021-03.12.2021
Zagreb, Hrvatska