Uloga mitova i legendi u formiranju turističke ponude otoka Brača (CROSBI ID 711349)
Prilog sa skupa u zborniku | stručni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Trutanić, Ante ; Mandac, Petra
hrvatski
Uloga mitova i legendi u formiranju turističke ponude otoka Brača
U ovom radu prikazati će se nematerijalna kulturna baština otoka Brača kao važan čimbenik razvoja održivog turizma otoka. Cilj rada je ispitati iskorištenost mitova i legendi u formiranju turističke ponude kroz analizu postojećeg stanja te formaciju novih prijedloga koji bi se mogli iskoristiti u turističke svrhe. S obzirom da su mitovi i legende sastavni dio kulturnog turizma, a budućnost održivog turizma se između ostalog temelji i na kulturnom turizmu, potrebno je ispitati lokalitete otoka koji svoju ''turističku vrijednost'' temelje na ovakvom vidu usmene predaje, koja se uz njih veže. Za izradu rada korišteni su sekundarni izvori podataka. Za prikupljanje podataka korištena je znanstvena i stručna literatura, kao što su knjige, članci i Internet izvori. Kod istraživačkog dijela korištena je kvalitativna metoda nestrukturiranog intervjua. Na osnovu prikupljenih podatka o postojećim lokalitetima te građi koja nije vezana za određeni lokalitet, dati će se prijedlozi mogućnosti razvoja novih lokaliteta, koji bi uz pravilno gospodarenje akumulirali novu, dosad nedovoljno iskorištenu vrijednost. Predložen je i model razvoja participativnog turizma, koji uključivanjem različitih dionika lokalne zajednice, poput pružatelja usluga uključenih u realizaciju razvojnih projekata, lokalnih turističkih zajednica, lokalnih stručnjaka osigurava održivost lokalne zajednice. Uključenost lokalne zajednice u proces donošenja odluka koristi lokalnoj ekonomiji i potiče poštovanje stanovnika prema njihovom tradicionalnom načinu života i vrijednostima. Primjena navedenog koncepta omogućila bi produljenje turističke sezone i stvaranje prepoznatljivog identiteta destinacije.
kulturna baština, identitet destinacije, participativni turizam, mitovi i legende
nije evidentirano
engleski
Uloga mitova i legendi u formiranju turističke ponude otoka Brača
nije evidentirano
kulturna baština, identitet destinacije, participativni turizam, mitovi i legende
nije evidentirano
Podaci o prilogu
1-1.
2021.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Zbornik radova međunarodnog kongresa povijesnih gradova
2718-3726
Podaci o skupu
7. Međunarodni kongres povijesnih gradova "Meet, share & build"
predavanje
19.10.2021-22.10.2021
Solin, Hrvatska