Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Etički pogled na stavove učitelja prema učenicima s jezičnim teškoćama u odgojno-obrazovnom sustavu Republike Hrvatske (CROSBI ID 711329)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Kelam, Ivica ; Dilica, Kristina Etički pogled na stavove učitelja prema učenicima s jezičnim teškoćama u odgojno-obrazovnom sustavu Republike Hrvatske / Ileš, Tatjana (ur.). Osijek: Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku ; Akademija za umjetnost i kulturu Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2021. str. 97-98

Podaci o odgovornosti

Kelam, Ivica ; Dilica, Kristina

hrvatski

Etički pogled na stavove učitelja prema učenicima s jezičnim teškoćama u odgojno-obrazovnom sustavu Republike Hrvatske

Jezične teškoće se odnose na narušeno usvajanje jezika i jezično procesuiranje te je najučestaliji među njima razvojni jezični poremećaj koji se odnosi na prisutne teškoće u domeni jezika. Razvojni jezični poremećaj dijagnosticira se kada dijete, unatoč urednim općim kognitivnim sposobnostima i poticajnoj okolini, otežano usvaja materinski jezik te ostale jezike, ali i nastavne predmete. U školskoj dobi djeca se suočavaju s teškoćama u učenju u svim obrazovnim područjima, a njihovo loše postignuće se nerijetko interpretira nezainteresiranošću ili nedovoljnom marljivošću. Izlaganje prikazuje rezultate analize stavova učitelja redovnih osnovnih škola prema učenicima s jezičnim teškoćama i o osviještenosti o prisutnosti razvojnog jezičnog poremećaja. Stavovi učitelja, njihova pripremljenost te sam rad s učenicima s jezičnim poteškoćama uvelike utječe na razvoj osobnosti i samopouzdanja učenika s jezičnim poteškoćama te tako ovisi i o njegovom rastu i razvoju kao čovjeka sa svim pravima, posebno pravom na adekvatno obrazovanje. Može li se, ukoliko učitelji nisu adekvatno pripremljeni za rad s djecom s jezičnim poteškoćama, tim učenicima pružiti obrazovanje na kakvo prema Konvenciji o pravima djeteta i Ustavu Republike Hrvatske imaju pravo ostaje otvoreno pitanje na koje ovo izlaganje pokušava dati odgovor temeljem rezultata istraživanja.

jezični poremećaji, obrazovanje učenika, etičnost obrazovanja

nije evidentirano

engleski

Ethical view of teachers 'attitudes towards students with language difficulties in the educational system of the Republic of Croatia

nije evidentirano

language disorders, student education, educational ethics

nije evidentirano

Podaci o prilogu

97-98.

2021.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Ileš, Tatjana

Osijek: Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku ; Akademija za umjetnost i kulturu Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku

978-953-8181-41-2

Podaci o skupu

2. međunarodna umjetnička i znanstvena konferencija Osobe s invaliditetom u umjetnosti, znanosti, odgoju i obrazovanju

predavanje

02.12.2021-03.12.2021

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Integrativna bioetika (prirodne, tehničke, biomedicina i zdravstvo, biotehničke, društvene, humanističke znanosti)