Etički pogled na stavove učitelja prema učenicima s jezičnim teškoćama u odgojno-obrazovnom sustavu Republike Hrvatske (CROSBI ID 711329)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Kelam, Ivica ; Dilica, Kristina
hrvatski
Etički pogled na stavove učitelja prema učenicima s jezičnim teškoćama u odgojno-obrazovnom sustavu Republike Hrvatske
Jezične teškoće se odnose na narušeno usvajanje jezika i jezično procesuiranje te je najučestaliji među njima razvojni jezični poremećaj koji se odnosi na prisutne teškoće u domeni jezika. Razvojni jezični poremećaj dijagnosticira se kada dijete, unatoč urednim općim kognitivnim sposobnostima i poticajnoj okolini, otežano usvaja materinski jezik te ostale jezike, ali i nastavne predmete. U školskoj dobi djeca se suočavaju s teškoćama u učenju u svim obrazovnim područjima, a njihovo loše postignuće se nerijetko interpretira nezainteresiranošću ili nedovoljnom marljivošću. Izlaganje prikazuje rezultate analize stavova učitelja redovnih osnovnih škola prema učenicima s jezičnim teškoćama i o osviještenosti o prisutnosti razvojnog jezičnog poremećaja. Stavovi učitelja, njihova pripremljenost te sam rad s učenicima s jezičnim poteškoćama uvelike utječe na razvoj osobnosti i samopouzdanja učenika s jezičnim poteškoćama te tako ovisi i o njegovom rastu i razvoju kao čovjeka sa svim pravima, posebno pravom na adekvatno obrazovanje. Može li se, ukoliko učitelji nisu adekvatno pripremljeni za rad s djecom s jezičnim poteškoćama, tim učenicima pružiti obrazovanje na kakvo prema Konvenciji o pravima djeteta i Ustavu Republike Hrvatske imaju pravo ostaje otvoreno pitanje na koje ovo izlaganje pokušava dati odgovor temeljem rezultata istraživanja.
jezični poremećaji, obrazovanje učenika, etičnost obrazovanja
nije evidentirano
engleski
Ethical view of teachers 'attitudes towards students with language difficulties in the educational system of the Republic of Croatia
nije evidentirano
language disorders, student education, educational ethics
nije evidentirano
Podaci o prilogu
97-98.
2021.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Ileš, Tatjana
Osijek: Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku ; Akademija za umjetnost i kulturu Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
978-953-8181-41-2
Podaci o skupu
2. međunarodna umjetnička i znanstvena konferencija Osobe s invaliditetom u umjetnosti, znanosti, odgoju i obrazovanju
predavanje
02.12.2021-03.12.2021
Zagreb, Hrvatska