Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Numbers – a ,,mathematical“ topic in Croatian language teaching (Brojevi ‒ ,,matematička“ tema u nastavi hrvatskoga jezika) (CROSBI ID 711198)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Alfirević Franić, Jelena Numbers – a ,,mathematical“ topic in Croatian language teaching (Brojevi ‒ ,,matematička“ tema u nastavi hrvatskoga jezika) // 11th International Conference EDUvision 2021, "NEW CONTEMPORARY CHALLENGES - OPPORTUNITIES FOR INTEGRATING INNOVATIVE SOLUTIONS INTO 21ST CENTURY EDUCATION" / Orel, M. ; Brala-Mudrovčić, J. ; Miletić, J. (ur.). EDUvision, 2021. str. 494-512

Podaci o odgovornosti

Alfirević Franić, Jelena

engleski

Numbers – a ,,mathematical“ topic in Croatian language teaching (Brojevi ‒ ,,matematička“ tema u nastavi hrvatskoga jezika)

Abstract The paper is focused on the research of numbers as a "mathematical" topic (number / figure) in the teaching of the Croatian language. It examines the (co)relationship between mathematics and the Croatian language on two levels: as a) the (co)relationship between the humanities and the science / exact field, and b) the (co)relationship between two "antithetical" subjects in school education. Numbers in the teaching of the Croatian language are presented within the new, official Curriculum for the subject Croatian language for primary schools and gymnasiums (2019), created as a product of the reform processes "School for Life". With the aim of innovative examples of methodic covering of numbers in the teaching of the Croatian language (in the 6th grade of primary school), the aim is to modernize the teaching of morphology. In its Recommendation of the European Parliament and of the Council (2007), the European Commission lists the key competences for lifelong learning: communication in the mother tongue, mathematical competence and cultural awareness and expression. By connecting mathematics and the Croatian language (which can be a pandan to any mother tongue), the goal is to modernize the humanities and natural sciences through interdisciplinary and integrative dialogue, which has a common educational role in building individuals. SAŽETAK NA HRVATSKOM JEZIKU: Rad je usmjeren istraživanju brojeva kao , , matematičke“ teme (broj/brojka) u nastavi hrvatskoga jezika. Ispituje (su)odnos matematike i hrvatskoga jezika na dvjema razinama: kao a) (su)odnos humanističkog i prirodoslovnog/egzaktnog područja te b) (su)odnos dvaju , , antitetičnih“ nastavnih predmeta u školskoj naobrazbi. Brojevi u nastavi Hrvatskoga jezika predstavljeni su u okviru novog, službenog Kurikula za nastavni predmet Hrvatski jezik za osnovne škole i gimnazije (2019.), nastalog kao produkt reformskih procesa , , Škola za život“. Inovativnim primjerima metodičke obrade brojeva u nastavi Hrvatskoga jezika (u 6. razredu OŠ) cilj je osuvremeniti nastavu morfologije. Europska komisija u dokumentu Recommendation of The European Parliament and of The Council (2007.) navodi ključne kompetencije cjeloživotnoga učenja: komunikacija na materinskom jeziku, matematička kompetencija i kulturna svijest i izražavanje. Povezivanjem matematike i hrvatskog jezika (koji može biti pandan svakom materinskom jeziku) cilj je osuvremeniti humanističku i prirodoslovnu disciplinu kroz interdisciplinarni i integrativni dijalog, kojemu je zajednička obrazovno-odgojna uloga u izgradnji individua.

numbers, Croatian language, mathematics, School for life, curriculum

Rad je izvorno napisan na engleskom jeziku, ali u prilogu je postavljen i prijevod rada na hrvatski jezik.

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o prilogu

494-512.

2021.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

11th International Conference EDUvision 2021, "NEW CONTEMPORARY CHALLENGES - OPPORTUNITIES FOR INTEGRATING INNOVATIVE SOLUTIONS INTO 21ST CENTURY EDUCATION"

Orel, M. ; Brala-Mudrovčić, J. ; Miletić, J.

EDUvision

978-961-95331-7-8

Podaci o skupu

International Conference EDUvision (EDUvision 2021)

predavanje

25.11.2021-27.11.2021

Ljubljana, Slovenija

Povezanost rada

Filologija, Matematika

Poveznice