Razvoj modela za učinkovito upravljanje održavanjem javnih obrazovnih građevina (CROSBI ID 445537)
Ocjenski rad | doktorska disertacija
Podaci o odgovornosti
Tijanić Štrok, Ksenija
Marenjak, Saša ; Car-Pušić, Diana
hrvatski
Razvoj modela za učinkovito upravljanje održavanjem javnih obrazovnih građevina
U doktorskoj disertaciji je provedeno istraživanje o upravljanju održavanjem u javnim osnovnim i srednjim školama s područja Primorsko-goranske županije sa svrhom doprinosa teoriji o održavanju školskih građevina, otkrivanju problema koji na spomenute građevine utječu te formuliranju kriterija najbolje prakse za njihovo održavanje. Metodama anketiranja ravnatelja škola te studijom više slučajeva u kojoj su detaljno analizirani podaci dobiveni od osnivača škola, utvrđene su brojne neadekvatnosti u trenutnom upravljačkom procesu. Predlaže se razvoj modela koji bi pridonio učinkovitijem upravljanju održavanjem škola kojim će se postići proaktivno i kvalitetno održavanje, smanjenje potrošnje resursa za održavanje, minimiziranje zastoja te povećanje zadovoljstva korisnika, tj. zaposlenika i učenika. Model upravljanja održavanjem u ovom radu predstavlja grafički i opisni alat koji usmjerava voditelje školskih ustanova i druge dionike kako se provodi učinkovito upravljanje aktivnostima održavanja. Za razvoj modela su uz podatke dobivene anketiranjem ravnatelja i studijom više slučajeva korišteni i podaci dobiveni anketiranjem građevinskih eksperata i korisnika škola što daje sveobuhvatan model temeljen na inputima svih važnih sudionika u procesu održavanja školskih građevina ; građevinskih eksperata, osnivača, ravnatelja te zaposlenika i učenika škola. Razvijeni model uključuje procesni dijagram te opise i smjernice za izvršavanje pojedinih čimbenika unutar funkcija upravljanja koje uključuju planiranje održavanja, organiziranje održavanja, vođenje održavanja i kontroliranje održavanja. Model također sadrži sustav prioriteta radova održavanja temeljen na mišljenju eksperata, zaposlenika i učenika škola, a razvijen koristeći metodu ponderiranog zbroja ; matematički model procjene troškova održavanja temeljen na regresijskoj analizi ; i sustav pokazatelja izvršenja za ocjenu uspješnosti cjelokupnog procesa upravljanja održavanjem. Implementiranjem ovakvog modela u rad škola očekuje se poboljšati trenutne procese upravljanja održavanjem, prvenstveno u smislu učinkovitijeg trošenja sredstava za održavanje gdje su trenutno prepoznate značajne neadekvatnosti.
održavanje građevina ; upravljanje održavanjem ; učinkovitost ; javne obrazovne građevine ; model upravljanja održavanjem
nije evidentirano
engleski
Development of the model for efficient maintenance management of public educational buildings
nije evidentirano
building maintenance ; maintenance management ; efficiency ; public educational buildings ; maintenance management model
nije evidentirano
Podaci o izdanju
270
28.10.2021.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Građevinski i arhitektonski fakultet Osijek
Osijek