Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Specifičnosti zaštite od buke na željezničkim prugama (CROSBI ID 711078)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa

Haladin, Ivo ; Lakušić, Stjepan Specifičnosti zaštite od buke na željezničkim prugama // 15. Dani Hrvatske komore inženjera građevinarstva. Zagreb, 2021

Podaci o odgovornosti

Haladin, Ivo ; Lakušić, Stjepan

hrvatski

Specifičnosti zaštite od buke na željezničkim prugama

Pri izgradnji i rekonstrukciji željezničke infrastrukture, potrebno je voditi računa o razinama buke koje ona emitira u okoliš sukladno Zakonu o zaštiti od buke (NN br. 30/09, 55/13, 153/13, 41/16), Pravilnikom o najvišim dopuštenim razinama buke u sredini u kojoj ljudi rade i borave (NN br. 145/04) te direktivom 2002/49/EZ o procjeni i upravljanju bukom iz okoliša. Izazov utvrđivanja stvarnih razina buke prije puštanja u promet određene dionice željezničke pruge proizlazi iz nemogućnosti prometovanje svih predviđenih željezničkih vozila koja se očekuju na pruzi te nemogućnosti ostvarivanja operativne brzine prometovanja vozila. Na primjeru zaštite od buke u sklopu projekta modernizacije i elektrifikacije pruge Zaprešić– Zabok prikazana su aktivnosti predviđene za eksperimentalno utvrđivanje razina buke prije provedenog tehničkog pregleda i ostvarenih preduvjeta za odvijanje prometa brzinom 120 km/h, koje uključuju određivanje vibro-akustičkih svojstava kolosijeka na temelju ravnosti vozne površine tračnica i stupnja prigušenja vibracija kolosiječne konstrukcije. Prethodno ispitivanju buke željezničkih vozila vrlo je bitno odrediti vibro-akustička svojstva kolosijeka na predmetnoj dionici te dodatno na referentnoj dionici na kojoj je moguće ostvariti prometovanje predviđenih vlakova brzinom 120 km/h. Na taj način je moguće izmjerene razine buke na referentnoj dionici pri brzini od 120 km/h primijeniti kao mjerodavne i na predmetnoj dionici željezničke pruge Zaprešić – Zabok uz uvjet da obje dionice zadovoljavaju tražene vibro-akustičke uvjete.

buka, željeznička infrastruktura, vibro-akustički parametri, stupanj prigušenja vibracija, akustička ravnost tračnica

nije evidentirano

engleski

Spefificity of Noise Protection on Railway Tracks

nije evidentirano

noise, railway infrastructure, vibro-acoustic parameters, track decay rate, acoustic rail roughness

nije evidentirano

Podaci o prilogu

36789

2021.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Podaci o skupu

15. dani hrvatske komore inženjera građevinarstva (HKIG 2021)

predavanje

17.06.2021-19.06.2021

Opatija, Hrvatska

Povezanost rada

Građevinarstvo