Efekti pandemije bolesti COVID-19 na svakodnevnicu: samoprocjene učenika u osnovnoj školi, njihovih roditelja i učitelja (CROSBI ID 711041)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Brajša-Žganec, Andreja
hrvatski
Efekti pandemije bolesti COVID-19 na svakodnevnicu: samoprocjene učenika u osnovnoj školi, njihovih roditelja i učitelja
Sažetak simpozija: Epidemija COVID-19 proglašena je 11. ožujka 2020. pandemijom od strane Svjetske zdravstvene organizacije. Broj slučajeva zaraze i smrti svakodnevno se povećava u ponovljenim valovima prijenosa virusa. Osim povećanog zdravstvenog rizika nove društvene stvarnosti koju mnoge obitelji proživljavaju, pandemija bolesti COVID- 19 dovodi obitelji do višestrukih stresnih situacija. Pojačan je pritisak na roditelje da usklade zahtjeve osobnog života, posla i odgoja djece, uz otežani rad ili privremeno zatvaranje predškolskih odgojno obrazovnih ustanova i škola. Od početka pandemije obrazovne se usluge kreću između učionice i digitalnog obrazovanja, kao odgovor na ponovljene valove virusa. Dok se roditeljima pruža prilika da provode više vremena sa svojom djecom, internetsko obrazovanje također predstavlja izazov za djecu i roditelje. Postoji zabrinutost zbog rastućih rodnih nejednakosti, odnosno majke su izložene većem riziku da preuzmu povećan broj zadataka u vezi s njegom i brigom o djeci, kućanskim poslovima i školovanjem od kuće a istovremeno provode više vremena u radu od kuće te su općenito izložene većem riziku od otpuštanja s posla. Podrška djeci, roditeljima i učiteljima u ovim okolnostima posebno je složena a ovisi o sposobnost obitelji da uravnoteži stabilnost i fleksibilnost u promjenjivim okolnostima te da djeca, roditelji i učitelji izdrže pa čak i napreduje u ovim novim okolnostima. U ovom simpoziju prikazat će se rezultati prvog vala istraživanja o efektima pandemije bolesti COVID-19 na svakodnevnicu djece, roditelja i učitelja. Rezultati procjena djece, majki, očeva i učitelja koji će se prikazati u ovom simpoziju prikupljeni su u sklopu projekta „Dobrobit djeteta u kontekstu obitelji“ CHILD-WELL financiranog od Hrvatske zaklade za znanost. U prvom izlaganju govorit će se o tome što kažu djeca o efektima pandemije. Prikazat će se rezultati dječjih samoprocjena utjecaja pandemije bolesti COVID-19 na njihovu svakodnevicu. U drugom izlaganju govorit će se o samoprocjenama roditelja osnovnoškolske djece o utjecaju pandemije bolesti COVID-19 na njihovu svakodnevnicu. U trećem izlaganju prikazat će se rezultati dječjih samoprocjena pogoršanja života u kontekstu roditeljske brige i oboljenja od bolesti COVID-19. Zadnje izlaganje biti će posvećeno samoprocjenama osnovnoškolskih učitelja/ica o utjecaju pandemije bolesti COVID-19 na svakodnevni život i rad.
pandemija bolesti COVID 19 ; učenici ; roditelji ; učitelji ; samoprocjene
nije evidentirano
engleski
The effects of the COVID-19 disease pandemic on everyday life: self-assessments of primary school students, their parents and teachers
nije evidentirano
pandemic disease COVID 19 ; students ; parents ; teachers ; self-assessments
nije evidentirano
Podaci o prilogu
17-17.
2021.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
28. godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Izazovi suvremenog života - kako psiholozi mogu pomoći? – sažetci priopćenja
Kalebić Maglica, Barbara ; Miletić, Irena
Zagreb: Hrvatsko psihološko društvo (HPD)
978-953-49429-1-8
Podaci o skupu
28. godišnja konferencija hrvatskih psihologa "Izazovi suvremenog života – kako psiholozi mogu pomoći?"
ostalo
10.11.2021-13.11.2021
online