Pregled bibliografske jedinice broj: 1160433
Pojam Drugoga u filozofiji Emmanuela Lévinasa
Pojam Drugoga u filozofiji Emmanuela Lévinasa, 2021., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet/Odsjek za filozofiju, Zagreb
CROSBI ID: 1160433 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pojam Drugoga u filozofiji Emmanuela Lévinasa
(The concept of the Other in the philosophical works of Emmanuel Lévinas)
Autori
Horvat, Sven
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet/Odsjek za filozofiju
Mjesto
Zagreb
Datum
23.09
Godina
2021
Stranica
34
Mentor
Sunajko, Goran
Ključne riječi
Drugi, odgovornost, lice, sugovornik, subjekt, transcendencija, beskonačno, osjetilnost, etika
(The Other, responsibility, conversation, subject, transcendence, infinity, sensibility, ethics)
Sažetak
Rad tematizira pojam Drugoga u filozofiji Emmanuela Lévinasa, na kojem on izgrađuje svoju etiku Drugoga – etiku odgovornosti za Drugoga. Pojam Drugi (franc. Autrui) odnosi se na drugog čovjeka s kojim stupamo u etički odnos, odnos koji se temelji na načelu odgovornosti za Drugoga. Drugi nam se pojavljuje kao lice, sugovornik, subjekt i transcendencija. Lice je temeljni etički pojam Lévinasova mišljenja Drugog i etičkih odnosa s Drugim. Lice Drugog pojavljuje se iz blizine, kao osjetilno iskustvo vlastite egzistencije u susretu s drugim čovjekom, a koje omogućuje drugačiju uspostavu (samo)identiteta subjekta. Identitet subjekta više se ne određuje iz Istog, već iz Drugog. Subjekt je „ja“ – osoba, a ne ego. Drugi kao sugovornik utjelovljuje se i samo-očituje u govoru, tj. govorenju. Idejom beskonačnog Lévinas opisuje odnos s Drugim, koji u tom odnosu zadržava svoju potpunu odvojenost i izvanjskost – drugost u odnosu na onog tko misli, što onemogućuje njegovo svođenje na Isto i zatvaranje u totalitet. Rad obrazlaže temeljne postavke razumijevanja pojma Drugoga i odnosa s Drugim, kojima nas Lévinas poučava da bez našeg osobnog prihvata, priznanja i bezuvjetne odgovornosti za drugog čovjeka, kojom slobodu i prava drugog čovjeka stavljamo ispred vlastitih, nije moguće postići ni vlastito očovječenje (ljudski duh), a time ni očovječenje svijeta u cjelini. Time Lévinas želi prevladati eminentno nasilje nad Drugim i njegovo nepriznavanje, kako od strane cjelokupne Zapadne filozofije, tako i od realnosti suvremenog društva koje ga okružuje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filozofija