Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Razlike u stanju uhranjenosti, koordinaciji i fleksibilnosti između učenica primarnog obrazovanja dviju zemalja (CROSBI ID 710981)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Mraković, Snježana ; Nikolić, Ivana ; Matišić, Ana Razlike u stanju uhranjenosti, koordinaciji i fleksibilnosti između učenica primarnog obrazovanja dviju zemalja // Zbornik radova 26. ljetne škole kineziologa Republike Hrvatske / Findak, V. (ur.). Zagreb: Hrvatski kineziološki savez (HKS), 2017. str. 169-173

Podaci o odgovornosti

Mraković, Snježana ; Nikolić, Ivana ; Matišić, Ana

hrvatski

Razlike u stanju uhranjenosti, koordinaciji i fleksibilnosti između učenica primarnog obrazovanja dviju zemalja

Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi razlike u stanju uhranjenosti, koordinaciji i fleksibilnosti između učenica primarnog obrazovanja dviju zemalja. Uzorak ispitanika činilo je 35 učenica prvog i drugog razreda osnovne škole, od čega 15 učenica osnovne škole u Murcia, Španjolska (prosječne dobi 6, 8±0, 94) i 20 učenica osnovne škole u Zagrebu, Hrvatska (prosječne dobi 7, 3±0, 47). Uzorak varijabli sastojao se od osnovnih antropometrijskih mjera, tjelesne visine i tjelesne mase učenica. Na temelju dobivenih vrijednosti visine i mase tijela izračunat je indeks tjelesne mase (ITM) te centilne vrijednosti ITM-a za dob i spol djece. Motorička sposobnost koordinacija izmjerena je testom poligon natraške, a motorička sposobnost i fleksibilnost testom pretklon na klupici. Statistička značajnost razlika između skupina ispitanica u izmjerenim varijablama testirana je Mann-Whitney U testom. Učenice iz Hrvatske prosječno su više i teže od učenica iz Španjolske, iako ne statistički značajno. Značajne razlike nisu utvrđene u indeksu tjelesne mase (ITM) i u ITM-u prema dobi. Nisu utvrđene statistički značajne razlike između skupina u koordinaciji. U fleksibilnosti su dobivene značajne razlike, u korist učenica iz Španjolske. Razloge razlika, ali i sličnosti moguće je pronaći u kurikulumu određene zemlje, propisanom godišnjem broju sati tjelesne aktivnosti u školama, socijalnoj i ekonomskoj razvijenosti, infrastrukturi škola, klimatskim i temperaturnim uvjetima i slično. U skladu s europskim i svjetskim nastojanjima, potrebno je provoditi istraživanja koja bi pružila mogućnost usporedbe s drugim zemljama u antropološkim obilježjima djece u primarnom obrazovanju.

stanje uhranjenosti ; koordinacija, fleksibilnost

nije evidentirano

engleski

Differences in nutritional status, coordination and flexibility between primary school students of the two countries

nije evidentirano

nutritional status, coordination, flexibility

nije evidentirano

Podaci o prilogu

169-173.

2017.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Zbornik radova 26. ljetne škole kineziologa Republike Hrvatske

Findak, V.

Zagreb: Hrvatski kineziološki savez (HKS)

978-953-7965-09-9

Podaci o skupu

KINEZIOLOŠKE KOMPETENCIJE U PODRUČJIMA EDUKACIJE, SPORTA, SPORTSKE REKREACIJE I KINEZITERAPIJE

predavanje

27.06.2017-01.07.2017

Poreč, Hrvatska

Povezanost rada

Kineziologija

Poveznice