Kvaliteta virtualnih adolescentskih prijateljstava (CROSBI ID 710924)
Neobjavljeno sudjelovanje sa skupa | neobjavljeni prilog sa skupa | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Dragoslavić, Marijana ; Bilić, Vesna ; Maras, Nevenka
hrvatski
Kvaliteta virtualnih adolescentskih prijateljstava
Djeca i mladi najčešće koriste digitalnu tehnologiju s ciljem socijalnog povezivanja s vršnjacima. Zatvaranje škola i prelazak na online nastavu zbog suzbijanja širenja bolesti uzrokovane virusom COVID-19, onemogućio je njihove svakodnevne kontakte licem u lice i gotovo u potpunosti usmjerio ili preselio njihovo međusobno kontaktiranje, povezivanje i stvaranje prijateljstva u virtualni svijet. Međutim, kao i u stvarnome svijetu, niti u virtualnome nisu sva prijateljstva jednaka. Bitno svojstvo prema kojemu se razlikuju jest njihova kvaliteta, što ovisi o jačini veze koja spaja pojedince, a najčešće se procjenjuje kombinacijom pozitivnih (npr. razina intimnosti, međusobna briga) i negativnih (npr. nepovjerenje, sukobi) značajki odnosa. Cilj je ovoga rada analizirati i proširiti spoznaje o kvaliteti virtualnih adolescentskih prijateljstava. U istraživanju je ukupno sudjelovalo 604 učenika (Ž=326 i M=278) osmih razreda iz različitih dijelova RH, a za prikupljanje podataka korištena je Skala kvalitete prijateljstva u virtualnome svijetu. Dobiveni rezultati pokazuju kako najveći broj ispitanika, odnosno njih 36%, odnos s najboljim prijateljem procjenjuje nisko kvalitetnim, 28% procjenjuje odnos srednje kvalitetnim, 29% procjenjuje ga visoko kvalitetnim, a tek 7% ispitanika odnos s najboljim prijateljem u virtualnome svijetu procjenjuje izrazito kvalitetnim. Utvrđeno je, također, kako djevojčice njihov odnos s najboljom prijateljicom ili prijateljem u virtualnome svijetu smatraju kvalitetnijim, nego dječaci. Stjecanje vještina potrebnih za izgradnju kvalitetnih odnosa ključno je za zdrav psihosocijalni razvoj i općenito subjektivnu dobrobit u mladosti te kasnije u životu, što je iznimno važno u ovom pandemijskom vremenu pa se na temelju dobivenih rezultata i analize recentne literature izdvajaju smjernice za njihovo poboljšanje.
adolescenti, virtualna prijateljstva, kvaliteta prijateljstva, pandemija
nije evidentirano
engleski
Quality of virtual adolescent friendships
nije evidentirano
adolescents, virtual friendships, quality of friendships, pandemics
nije evidentirano
Podaci o prilogu
nije evidentirano
nije evidentirano
Podaci o skupu
Međunarodna znanstveno-stručna online konferencija "Kako dalje? Učenje i razvoj vrtića/škole u post-pandemijskom vremenu”
predavanje
20.11.2021-20.11.2021
Zagreb, Hrvatska