Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1159682

Pružanje podrške srednjoškolcima s posebnim potrebama u vrijeme pandemije COVID-19 iz perspektive stručnih suradnika


Velki, Tena; Kuterovac Jagodić, Gordana
Pružanje podrške srednjoškolcima s posebnim potrebama u vrijeme pandemije COVID-19 iz perspektive stručnih suradnika // Current trends in psychology: Book of abstracts / Živančević Sekeruš, Ivana (ur.).
Novi Sad, Srbija: Filozofski fakultet Univerziteta u Novom Sadu, 2021. str. 165-167 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 1159682 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Pružanje podrške srednjoškolcima s posebnim potrebama u vrijeme pandemije COVID-19 iz perspektive stručnih suradnika
(Providing support to high school students with special needs during the COVID-19 pandemic from the perspective of professional associates)

Autori
Velki, Tena ; Kuterovac Jagodić, Gordana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Current trends in psychology: Book of abstracts / Živančević Sekeruš, Ivana - Novi Sad, Srbija : Filozofski fakultet Univerziteta u Novom Sadu, 2021, 165-167

ISBN
978-86-6065-677-5

Skup
Current trends in psychology 2021

Mjesto i datum
Novi Sad, Srbija, 28-30.10.2021

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
pandemija bolesti COVID-19 ; podrška ; posebne potrebe ; srednjoškolci ; stručni suradnici
(COVID-19 pandemic ; high school students ; professional associates ; special needs ; support)

Sažetak
Cilj je rada prikazati na koji su način stručni suradnici pružali podršku učenicima srednjih škola u vrijeme trajanja pandemije COVID-19, s posebnih naglaskom na učenike s posebnim potrebama. Provjereno je pružanje direktne podrške učenicima od strane stručnih suradnika (individualna podrška učenicima s teškoćama u razvoju i darovitim učenicima) te dodatna komunikacija stručnih suradnika s nastavnicima vezana uz pružanje podrške istim kao i procjena dodatna podrške nastavnika učenicima s posebnim potrebama. Učenici s posebnim potrebama (daroviti i s teškoćama u razvoju) bili su identificiran na temelju procjena stručnih suradnika. U istraživanju su sudjelovali stručni suradnici (N=192, 35.8% pedagoga i 30.1.% psihologa, 93% žena) iz cijele Hrvatske koji rade u strukovnim školama, gimnazijama i mješovitim srednjim školama. Istraživanje je provedeno u sklopu projekta „Nacionalno praćenje učinaka pandemije bolesti COVID-19 na sustav odgoja i obrazovanja Republike Hrvatske“ kojeg provodi Institut za društvena istraživanja u Zagrebu, a financira Ministarstvo znanosti i obrazovanja. Za potrebe navedenog projekta kreirani su svi mjerni instrumenti (upitnici), a cijelo istraživanje provedeno je online. Nacionalno je istraživanje, iz perspektive stručnih suradnika, pokazalo kako je većina škola bila pripremljena na drugi val pandemije bolesti COVID-19 (95% stručnih suradnika izjavljuju kako je njihova škola u priličnoj ili velikoj mjeri bila pripremljena za organizaciju nastave). U odnosu na razdoblje prije pandemije bolesti COVID- 19 stručni suradnici su ostvarili podjednaku komunikaciju sa srednjoškolcima (36% rjeđe, 31% podjednako, a 33% češće), međutim rjeđe su se održavali sastanci i/ili radionice s učenicima (64%), a češće su morali pratiti izostanke i školski uspjeh učenika (40%). U radu s učenicima s posebnim potrebama značajno se povećalo pružanje individualne podrške učenicima s teškoćama u razvoju (češće je bila potrebna podrška u 34% slučajeva) dok se potreba za češćom individualnom podrškom darovitim učenicima u ovom periodu pojavila samo u 6% slučajeva. Čak 32% stručnih suradnika procjenjuje da je darovitim učenicima rjeđe bila potrebna individualna podrška. Osim povećanja pružanja direktne podrške srednjoškolcima stručni suradnici su i češće komunicirali s nastavnicima vezano uz pružanje podrške učenicima s teškoćama u razvoju (u 56% slučajeva), međutim samo u 12% slučajeva češće kada su u pitanju daroviti učenici. Iz navedenog se može zaključiti kako se u razdoblju pandemije bolesti COVID-19 značajno povećao opseg pružanja podrške učenicima učenicima s teškoćama u razvoju. Rezultati će biti razmatrani i s obzirom na vrstu škole koju učenici pohađaju, profil stručnih suradnika te radni staž, a u sklopu teorija inkluzivnog odgoja i obrazovanja.

Izvorni jezik
Hrvatski, engleski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb,
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek

Profili:

Avatar Url Tena Velki (autor)

Avatar Url Gordana Kuterovac Jagodić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Velki, Tena; Kuterovac Jagodić, Gordana
Pružanje podrške srednjoškolcima s posebnim potrebama u vrijeme pandemije COVID-19 iz perspektive stručnih suradnika // Current trends in psychology: Book of abstracts / Živančević Sekeruš, Ivana (ur.).
Novi Sad, Srbija: Filozofski fakultet Univerziteta u Novom Sadu, 2021. str. 165-167 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
Velki, T. & Kuterovac Jagodić, G. (2021) Pružanje podrške srednjoškolcima s posebnim potrebama u vrijeme pandemije COVID-19 iz perspektive stručnih suradnika. U: Živančević Sekeruš, I. (ur.)Current trends in psychology: Book of abstracts.
@article{article, editor = {\v{Z}ivan\v{c}evi\'{c} Sekeru\v{s}, I.}, year = {2021}, pages = {165-167}, keywords = {pandemija bolesti COVID-19, podr\v{s}ka, posebne potrebe, srednjo\v{s}kolci, stru\v{c}ni suradnici}, isbn = {978-86-6065-677-5}, title = {Pru\v{z}anje podr\v{s}ke srednjo\v{s}kolcima s posebnim potrebama u vrijeme pandemije COVID-19 iz perspektive stru\v{c}nih suradnika}, keyword = {pandemija bolesti COVID-19, podr\v{s}ka, posebne potrebe, srednjo\v{s}kolci, stru\v{c}ni suradnici}, publisher = {Filozofski fakultet Univerziteta u Novom Sadu}, publisherplace = {Novi Sad, Srbija} }
@article{article, editor = {\v{Z}ivan\v{c}evi\'{c} Sekeru\v{s}, I.}, year = {2021}, pages = {165-167}, keywords = {COVID-19 pandemic, high school students, professional associates, special needs, support}, isbn = {978-86-6065-677-5}, title = {Providing support to high school students with special needs during the COVID-19 pandemic from the perspective of professional associates}, keyword = {COVID-19 pandemic, high school students, professional associates, special needs, support}, publisher = {Filozofski fakultet Univerziteta u Novom Sadu}, publisherplace = {Novi Sad, Srbija} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font