Pružanje podrške srednjoškolcima s posebnim potrebama u vrijeme pandemije COVID-19 iz perspektive stručnih suradnika (CROSBI ID 710845)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Velki, Tena ; Kuterovac Jagodić, Gordana
hrvatski
Pružanje podrške srednjoškolcima s posebnim potrebama u vrijeme pandemije COVID-19 iz perspektive stručnih suradnika
Cilj je rada prikazati na koji su način stručni suradnici pružali podršku učenicima srednjih škola u vrijeme trajanja pandemije COVID- 19, s posebnih naglaskom na učenike s posebnim potrebama. Provjereno je pružanje direktne podrške učenicima od strane stručnih suradnika (individualna podrška učenicima s teškoćama u razvoju i darovitim učenicima) te dodatna komunikacija stručnih suradnika s nastavnicima vezana uz pružanje podrške istim kao i procjena dodatna podrške nastavnika učenicima s posebnim potrebama. Učenici s posebnim potrebama (daroviti i s teškoćama u razvoju) bili su identificiran na temelju procjena stručnih suradnika. U istraživanju su sudjelovali stručni suradnici (N=192, 35.8% pedagoga i 30.1.% psihologa, 93% žena) iz cijele Hrvatske koji rade u strukovnim školama, gimnazijama i mješovitim srednjim školama. Istraživanje je provedeno u sklopu projekta „Nacionalno praćenje učinaka pandemije bolesti COVID-19 na sustav odgoja i obrazovanja Republike Hrvatske“ kojeg provodi Institut za društvena istraživanja u Zagrebu, a financira Ministarstvo znanosti i obrazovanja. Za potrebe navedenog projekta kreirani su svi mjerni instrumenti (upitnici), a cijelo istraživanje provedeno je online. Nacionalno je istraživanje, iz perspektive stručnih suradnika, pokazalo kako je većina škola bila pripremljena na drugi val pandemije bolesti COVID-19 (95% stručnih suradnika izjavljuju kako je njihova škola u priličnoj ili velikoj mjeri bila pripremljena za organizaciju nastave). U odnosu na razdoblje prije pandemije bolesti COVID- 19 stručni suradnici su ostvarili podjednaku komunikaciju sa srednjoškolcima (36% rjeđe, 31% podjednako, a 33% češće), međutim rjeđe su se održavali sastanci i/ili radionice s učenicima (64%), a češće su morali pratiti izostanke i školski uspjeh učenika (40%). U radu s učenicima s posebnim potrebama značajno se povećalo pružanje individualne podrške učenicima s teškoćama u razvoju (češće je bila potrebna podrška u 34% slučajeva) dok se potreba za češćom individualnom podrškom darovitim učenicima u ovom periodu pojavila samo u 6% slučajeva. Čak 32% stručnih suradnika procjenjuje da je darovitim učenicima rjeđe bila potrebna individualna podrška. Osim povećanja pružanja direktne podrške srednjoškolcima stručni suradnici su i češće komunicirali s nastavnicima vezano uz pružanje podrške učenicima s teškoćama u razvoju (u 56% slučajeva), međutim samo u 12% slučajeva češće kada su u pitanju daroviti učenici. Iz navedenog se može zaključiti kako se u razdoblju pandemije bolesti COVID-19 značajno povećao opseg pružanja podrške učenicima učenicima s teškoćama u razvoju. Rezultati će biti razmatrani i s obzirom na vrstu škole koju učenici pohađaju, profil stručnih suradnika te radni staž, a u sklopu teorija inkluzivnog odgoja i obrazovanja.
pandemija bolesti COVID-19 ; podrška ; posebne potrebe ; srednjoškolci ; stručni suradnici
nije evidentirano
engleski
Providing support to high school students with special needs during the COVID-19 pandemic from the perspective of professional associates
Cilj je rada prikazati na koji su način stručni suradnici pružali podršku učenicima srednjih škola u vrijeme trajanja pandemije COVID- 19, s posebnih naglaskom na učenike s posebnim potrebama. Provjereno je pružanje direktne podrške učenicima od strane stručnih suradnika (individualna podrška učenicima s teškoćama u razvoju i darovitim učenicima) te dodatna komunikacija stručnih suradnika s nastavnicima vezana uz pružanje podrške istim kao i procjena dodatna podrške nastavnika učenicima s posebnim potrebama. Učenici s posebnim potrebama (daroviti i s teškoćama u razvoju) bili su identificiran na temelju procjena stručnih suradnika. U istraživanju su sudjelovali stručni suradnici (N=192, 35.8% pedagoga i 30.1.% psihologa, 93% žena) iz cijele Hrvatske koji rade u strukovnim školama, gimnazijama i mješovitim srednjim školama. Istraživanje je provedeno u sklopu projekta „Nacionalno praćenje učinaka pandemije bolesti COVID-19 na sustav odgoja i obrazovanja Republike Hrvatske“ kojeg provodi Institut za društvena istraživanja u Zagrebu, a financira Ministarstvo znanosti i obrazovanja. Za potrebe navedenog projekta kreirani su svi mjerni instrumenti (upitnici), a cijelo istraživanje provedeno je online. Nacionalno je istraživanje, iz perspektive stručnih suradnika, pokazalo kako je većina škola bila pripremljena na drugi val pandemije bolesti COVID-19 (95% stručnih suradnika izjavljuju kako je njihova škola u priličnoj ili velikoj mjeri bila pripremljena za organizaciju nastave). U odnosu na razdoblje prije pandemije bolesti COVID- 19 stručni suradnici su ostvarili podjednaku komunikaciju sa srednjoškolcima (36% rjeđe, 31% podjednako, a 33% češće), međutim rjeđe su se održavali sastanci i/ili radionice s učenicima (64%), a češće su morali pratiti izostanke i školski uspjeh učenika (40%). U radu s učenicima s posebnim potrebama značajno se povećalo pružanje individualne podrške učenicima s teškoćama u razvoju (češće je bila potrebna podrška u 34% slučajeva) dok se potreba za češćom individualnom podrškom darovitim učenicima u ovom periodu pojavila samo u 6% slučajeva. Čak 32% stručnih suradnika procjenjuje da je darovitim učenicima rjeđe bila potrebna individualna podrška. Osim povećanja pružanja direktne podrške srednjoškolcima stručni suradnici su i češće komunicirali s nastavnicima vezano uz pružanje podrške učenicima s teškoćama u razvoju (u 56% slučajeva), međutim samo u 12% slučajeva češće kada su u pitanju daroviti učenici. Iz navedenog se može zaključiti kako se u razdoblju pandemije bolesti COVID-19 značajno povećao opseg pružanja podrške učenicima učenicima s teškoćama u razvoju. Rezultati će biti razmatrani i s obzirom na vrstu škole koju učenici pohađaju, profil stručnih suradnika te radni staž, a u sklopu teorija inkluzivnog odgoja i obrazovanja.
COVID-19 pandemic ; high school students ; professional associates ; special needs ; support
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
Podaci o prilogu
165-167.
2021.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Savremeni trendovi u psihologiji 2021 - knjiga sažetaka
Živančević Sekeruš, Ivana
Novi Sad: Filozofski fakultet Univerziteta u Novom Sadu
978-86-6065-677-5
Podaci o skupu
Savremeni trendovi u psihologiji = Current Trends in Psychology
predavanje
28.10.2021-30.10.2021
Novi Sad, Srbija