Price (CROSBI ID 71177)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Piri Rajh, Sunčana ; Komarac, Tanja
engleski
Price
Cijena je izrazito važan element marketinškog miksa koji se od ostalih elemenata po mnogo čemu razlikuje. Za poduzeće je cijena jedini element marketinškog miksa koji poduzeću nije trošak već izvor prihoda. Ujedno, riječ je o elementu marketinškog miksa koji obilježava izrazita fleksibilnost što nije slučaj kada su u pitanju ostali elementi miksa. Njezina uloga u marketinškoj strategiji ima neupitnu važnost i stoga njezinu određivanju treba pristupiti s punom pažnjom, uzimajući u obzir brojne čimbenike. Osnovni čimbenici određivanja cijene su troškovi, konkurencija, a posebice potrošači i njihova percepcija prihvatljive cijene te vrijednosti koju ostvaruju u procesu kupnje proizvoda. Poznavanjem interakcije čimbenika koji utječu na određivanje konačne cijene proizvoda te razumijevanjem različitih cjenovnih metoda i politika koje su im na raspolaganju, poduzeća su na dobrom putu određivanja „prave“ cijene za svojega potrošača. Za marketinške stručnjake to je izrazito važno jer je cijena vrlo osjetljiv element marketinškog miksa. Razlog tome je sljedeći: cijenu potrošači najčešće percipiraju kao novčani trošak kojemu se trebaju izložiti u procesu kupnje proizvoda, i stoga će pogrešna odluka o visini cijene dovesti do njihova odustajanja od kupnje. S druge strane, visoka ili viša cijena može biti i jedan od glavnih razloga kupnje proizvoda. To je samo dodatna potvrda da poduzeća cijenu trebaju promatrati kao dio potrošačeve percepcije vrijednosti koju ostvaruju kupnjom proizvoda te njezinu određivanju pristupiti pomno, sustavno i analitički.
price ; pricing determinants ; pricing methods
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
Podaci o prilogu
271-296.
objavljeno
Podaci o knjizi
Osnove marketinga
Vranešević, Tihomir
Zagreb: Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
2021.
978-953-346-164-9