Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Price (CROSBI ID 71177)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Piri Rajh, Sunčana ; Komarac, Tanja Price // Osnove marketinga / Vranešević, Tihomir (ur.). Zagreb: Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2021. str. 271-296

Podaci o odgovornosti

Piri Rajh, Sunčana ; Komarac, Tanja

engleski

Price

Cijena je izrazito važan element marketinškog miksa koji se od ostalih elemenata po mnogo čemu razlikuje. Za poduzeće je cijena jedini element marketinškog miksa koji poduzeću nije trošak već izvor prihoda. Ujedno, riječ je o elementu marketinškog miksa koji obilježava izrazita fleksibilnost što nije slučaj kada su u pitanju ostali elementi miksa. Njezina uloga u marketinškoj strategiji ima neupitnu važnost i stoga njezinu određivanju treba pristupiti s punom pažnjom, uzimajući u obzir brojne čimbenike. Osnovni čimbenici određivanja cijene su troškovi, konkurencija, a posebice potrošači i njihova percepcija prihvatljive cijene te vrijednosti koju ostvaruju u procesu kupnje proizvoda. Poznavanjem interakcije čimbenika koji utječu na određivanje konačne cijene proizvoda te razumijevanjem različitih cjenovnih metoda i politika koje su im na raspolaganju, poduzeća su na dobrom putu određivanja „prave“ cijene za svojega potrošača. Za marketinške stručnjake to je izrazito važno jer je cijena vrlo osjetljiv element marketinškog miksa. Razlog tome je sljedeći: cijenu potrošači najčešće percipiraju kao novčani trošak kojemu se trebaju izložiti u procesu kupnje proizvoda, i stoga će pogrešna odluka o visini cijene dovesti do njihova odustajanja od kupnje. S druge strane, visoka ili viša cijena može biti i jedan od glavnih razloga kupnje proizvoda. To je samo dodatna potvrda da poduzeća cijenu trebaju promatrati kao dio potrošačeve percepcije vrijednosti koju ostvaruju kupnjom proizvoda te njezinu određivanju pristupiti pomno, sustavno i analitički.

price ; pricing determinants ; pricing methods

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o prilogu

271-296.

objavljeno

Podaci o knjizi

Osnove marketinga

Vranešević, Tihomir

Zagreb: Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

2021.

978-953-346-164-9

Povezanost rada

Ekonomija

Poveznice