Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Proizvodi i usluge (CROSBI ID 71176)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Ozretić Došen, Đurđana ; Škare, Vatroslav ; Komarac, Tanja Proizvodi i usluge // Osnove marketinga / Vranešević, Tihomir (ur.). Zagreb: Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2021. str. 241-270

Podaci o odgovornosti

Ozretić Došen, Đurđana ; Škare, Vatroslav ; Komarac, Tanja

hrvatski

Proizvodi i usluge

Proizvod je kritičan element marketinškog miksa ; predstavlja bilo što što može biti ponuđeno tržištu u cilju izazivanja pažnje, kupnje, korištenja ili potrošnje, a čime se može zadovoljiti potrebu ili želju. Najčešće su to opipljivi (materijalni, fizički) proizvodi koje nude proizvodna poduzeća i usluge koje nude uslužna poduzeća. Proizvodi i usluge su složeni koncepti od više razina te imaju specifična obilježja. Tržišna obilježja proizvoda jesu: kvaliteta proizvoda, proizvodni miks ili asortiman, prodajna cijena, estetika proizvoda, pakiranje i ambalaža, obilježavanje i opremanje, suvremenost proizvoda te usluge potrošačima. Tržišnim obilježjima proizvoda marketinški stručnjaci osiguravaju njihovu prilagođenost obilježjima (demografskim, psihografskim, bihevioralnim) ciljnih segmenata potrošača te razlikovanje od proizvoda konkurencije. Specifična obilježja usluga jesu: neopipljivost, nedjeljivost pružanja od korištenja (proizvodnje od potrošnje), neuskladištivost, heterogenost (varijabilnost) i odsutnost vlasništva. Tim razlikovnim obilježjima marketinški stručnjaci trebaju pridati dužnu pozornost te ih na odgovarajući način implementirati u uslugama prilagođene marketinške strategije i taktike. Poduzeća razvijaju proizvode i usluge više ili manje formalnim procesima razvoja, a uspješnost novih proizvoda i usluga ključni su za dugoročno poslovanje i opstanak poduzeća u konkurentskoj tržišnoj utakmici. Proizvodi i usluge na tržištu prolaze razvojni put koji opisuje marketinški koncept životnog ciklusa proizvoda. Osim u projektima razvoja proizvoda, marketinški stručnjaci imaju presudnu i nezamjenjivu ulogu u upravljanju strategijama tijekom svih faza: uvođenja na tržište, rasta, zrelosti i opadanja u životnim ciklusima proizvoda i usluga.

proizvodi ; usluge ; asortiman ; kvaliteta ; marka

nije evidentirano

engleski

Products and services

nije evidentirano

products ; services ; assortment ; quality ; brand

nije evidentirano

Podaci o prilogu

241-270.

objavljeno

Podaci o knjizi

Osnove marketinga

Vranešević, Tihomir

Zagreb: Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

2021.

978-953-346-164-9

Povezanost rada

Ekonomija

Poveznice