Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Analiza ostvarive točnosti određivanja koordinata točaka primjenom bespilotnih zrakoplova za potrebe geodetske izmjere (CROSBI ID 710765)

Prilog sa skupa u zborniku | stručni rad | međunarodna recenzija

Sertić, Hrvoje ; Paar, Rinaldo ; Ravlić, Fabijan Analiza ostvarive točnosti određivanja koordinata točaka primjenom bespilotnih zrakoplova za potrebe geodetske izmjere // Žene u geodeziji / Racetin, Ivana ; Zrinjski, Mladen ; Župan, Robert (ur.). Zagreb: Hrvatska komora ovlaštenih inženjera geodezije, 2021. str. 111-118

Podaci o odgovornosti

Sertić, Hrvoje ; Paar, Rinaldo ; Ravlić, Fabijan

hrvatski

Analiza ostvarive točnosti određivanja koordinata točaka primjenom bespilotnih zrakoplova za potrebe geodetske izmjere

Bespilotni zrakoplov (UA) znači svaki zrakoplov koji samostalno izvodi operacije ili je projektiran da samostalno izvodi operacije ili da se njime upravlja na daljinu bez pilota u zrakoplovu. Danas, bespilotni zrakoplovi imaju široku primjenu u mnogim granama kao što su šumarstvo, agronomija, geodezija, civilna zaštita i mnoge druge te su prevazišli svoju izvornu vojnu svrhu. Glavna prednost korištenja bespilotnog zrakoplova za potrebe geodetske izmjere je mogućnost prikupljanja velikog broja podataka u kratkom vremenu u odnosu na klasične metode izmjere. Iako se danas u Hrvatskoj bespilotni zrakoplovi malo koriste pri geodetskoj izmjeri terena u svrhu dobivanja geodetskih situacija koje su prikaz stvarnog stanja terena u položajnom i visinskom smislu, ipak je sve više vidljiv trend rasta korištenja bespilotnih zrakoplova u tu svrhu. U ovom radu istražena je mogućnost korištenja bespilotnih zrakoplova za potrebe geodetske izmjere na način da je uspostavljeno testno polje koje čini 30-ak kontrolnih i orijentacijskih točaka. Testno polje je prvo izmjereno klasičnom metodom geodetske izmjere, polarnom metodom primjenom mjerne (totalne) stanice. Nakon toga sve točke su ponovno izmjerene GNSS RTK metodom. GNSS RTK metoda je primijenjena za određivanje koordinata točaka u službenom državnom koordinatnom sustavu HTRS96/TM, a polarna metoda za povećanje položajne „jakosti“ točaka u svim smjerovima, odnosno u svrhu povećanja relativne točnosti između svih točaka. Konačno, primjenom bespilotnih zrakoplova s različitim karakteristikama slikovnih senzora testno polje je izmjereno aerofotogrametrijskom metodom na različitim visinama leta u svrhu dobivanja DOF-a. Analiza točnosti aerofotogrametrijske izmjere provedena je uzimajući podatke izmjere klasičnim metodama točnima te njihovom usporedbom s koordinatama dobivenim aerofotogrametrijskom metodom iz DOF-a.

bespilotni zrakoplov, geodetska izmjera, DOF, koordinate točaka, točnost, preciznost

nije evidentirano

engleski

Achievable accuracy analysis of of determining points coordinates using unmanned aircraft for the needs of geodetic surveying

nije evidentirano

unmanned aircraft, geodetic survey, DOF, point coordinates, accuracy, precision

nije evidentirano

Podaci o prilogu

111-118.

2021.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Racetin, Ivana ; Zrinjski, Mladen ; Župan, Robert

Zagreb: Hrvatska komora ovlaštenih inženjera geodezije

978-953-49258-1-2

Podaci o skupu

14. simpozij ovlaštenih inženjera geodezije - Žene u geodeziji

predavanje

04.11.2021-07.11.2021

Opatija, Hrvatska

Povezanost rada

Geodezija