Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Razumijevanje i učenje na neželjenim događajima (CROSBI ID 710722)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Ledinski Fičko, Sanja ; Smrekar, Martina ; Hošnjak, Ana Marija ; Kurtović, Biljana Razumijevanje i učenje na neželjenim događajima // Knjiga sažetaka radova: 18. konferencija medicinskih sestara i tehničara i 4. konferencija zdravstvenih profesija s međunarodnim sudjelovanjem "Global Nursing and Healthcare" / Lučanin, Damir ; Pavić, Jadranka ; Bošnir, Jasna et al. (ur.). Zagreb, 2019. str. 60-60

Podaci o odgovornosti

Ledinski Fičko, Sanja ; Smrekar, Martina ; Hošnjak, Ana Marija ; Kurtović, Biljana

hrvatski

Razumijevanje i učenje na neželjenim događajima

Znanstvenim otkrićima moderne medicine te uvođenjem sofisticiranih elektromedicinskih uređaja rezultati zdravstvene skrbi znatno su se poboljšali. Međutim, studije iz brojnih razvijenih zemalja te zemalja u razvoju pokazuju kako s navedenim prednostima dolaze i znatni rizici za sigurnost pacijenta. Sigurnost pacijenta, prema SZO-u, definira se kao prevencija, otklanjanje i unaprjeđenje zaštite od neželjenih događaja tijekom procesa zdravstvene skrbi. Pacijentova sigurnost može biti narušena u bilo kojoj fazi pružanja zdravstvene skrbi te direktno ovisi o razini znanja, poznavanju zadataka, iskustvu te osobnim faktorima. Posljedica je toga velika potreba za razvojem znanja, vještina i svijesti kako o vlastitoj sigurnosti tako i o sigurnosti pacijenta. Svjetska zdravstvena organizacija 2010. izdala je vodič za nastavne planove i programe o sigurnosti pacijenta u zdravstvenoj ustanovi kao specijaliziranoj discipline. Edukacija se preporučuje za sve zdravstvene djelatnike na svim razinama obrazovanja koji sudjeluju u provođenju zdravstvene skrbi. Unaprjeđenje edukacije o sigurnosti pacijenta uključuje učenje na neželjenim događajima kao jedno od korisnih načina učenja. Smatra se da se prezentacijom pojedinog neželjenog događaja te diskusijom o okolnostima u kojima je došlo do njegove pojave povećava razina znanja i opreza. Važno je upoznavanje sa što više različitih neželjenih događaja i okolnosti kako bi se smanjila njihova pojavnost. Praćenje i izvještavanje o neželjenim događajima uključuje prikupljanje i analizu informacija o bilo kojem događaju koji je naudio ili bi mogao nauditi hospitaliziranom pacijentu. To je fundamentalna komponenta za adekvatno učenje na neželjenim događajima. Na Zdravstvenom veleučilištu, u sklopu kolegija Sigurnost pacijenta u zdravstvenoj ustanovi, studenti prezentiraju različite neželjene događaje nastale prilikom pružanja zdravstvene skrbi koji proizlaze iz vlastitog iskustva kod izvanrednih studenata ili su javno dostupni redovitim studentima putem medija. Time se stvara baza podataka koja bi trebala biti dostupna svim studentima

sigurnost pacijenta ; učenje ; neželjeni događaj ; baza podataka

nije evidentirano

engleski

Understanding and learning on adverse events

nije evidentirano

patient safety ; learning ; adverse event ; database

nije evidentirano

Podaci o prilogu

60-60.

2019.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Knjiga sažetaka radova: 18. konferencija medicinskih sestara i tehničara i 4. konferencija zdravstvenih profesija s međunarodnim sudjelovanjem "Global Nursing and Healthcare"

Lučanin, Damir ; Pavić, Jadranka ; Bošnir, Jasna ; Feher Turković, Lana ; Racz, Aleksandar ; Rađenović, Ozren ; Roić, Gordana ; Sajko, Tomislav ; Schuster, Snježana ; Sedić, Biserka

Zagreb:

978-953-6239-65-8

Podaci o skupu

18. konferencija medicinskih sestara i tehničara ; 4. konferencija zdravstvenih profesija u medijima

predavanje

28.03.2019-29.03.2019

Opatija, Hrvatska

Povezanost rada

nije evidentirano

Poveznice