Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Razvoj koncepta funkcije i funkcijskog mišljenja na primjeru rastućeg geometrijskog uzorka (CROSBI ID 710679)

Prilog sa skupa u zborniku | prošireni sažetak izlaganja sa skupa

Baranović, Nives ; Antunović-Piton, Branka Razvoj koncepta funkcije i funkcijskog mišljenja na primjeru rastućeg geometrijskog uzorka // Zbornik radova: 12. stručno-metodički skup Metodika nastave matematike za učitelje i nastavnike matematike u RH, Nastava matematike - jučer, danas, sutra / Gortan, Robert (ur.). Pula: Matematičko društvo, 2021. str. 370-370

Podaci o odgovornosti

Baranović, Nives ; Antunović-Piton, Branka

hrvatski

Razvoj koncepta funkcije i funkcijskog mišljenja na primjeru rastućeg geometrijskog uzorka

Cilj radionice: Koncept funkcije implicitno se provlači kroz sve razine matematičkog obrazovanja, a posebno se intenzivno koristi u srednjoškolskoj matematici kroz različite vrste funkcija. Njegovo razumijevanje preduvjet je razumijevanja mnogih drugih koncepata zbog čega se smatra temeljnim matematičkim konceptom. Iako je važan i učestalo se koristi, zbog svoje kompleksnosti učenici koncept funkcije rijetko u potpunosti razumiju te ga obično koriste na proceduralnoj razini. Razumijevanju tog koncepta kao i razvoju fleksibilnog funkcijskog mišljenja mogu doprinijeti zadaci s rastućim geometrijskim uzorcima jer na prirodan način osiguravaju okruženje za razvoj različitih oblika zaključivanja i različitih strategija određivanja istog funkcijskog pravila. Stoga je cilj radionice upoznati nastavnike o ulozi i načinu korištenja rastućih (geometrijskih) uzoraka u svrhu boljeg razumijevanja koncepta funkcije i razvoja funkcijskog mišljenja. S obzirom da geometrijski uzorak svatko „vidi“ na svoj način, cilj je osvijestiti i različite strategije rješavanja problema kao i različite oblike zaključivanja. Očekivani ishodi učenja (znanja, vještine i sposobnosti) Nakon proveden radionice, sudionici će moći: 1) Opisati ključne faze i aktivnosti procesa rješavanja problemskih zadataka s rastućim geometrijskim uzorcima u svrhu određivanja predstavljenog funkcijskog pravila. 2) Prepoznati i opisati različite oblike zaključivanja i različite strategije otkrivanja funkcijskih pravila (linearnih i kvadratnih funkcija) predstavljenih rastućim geometrijskim uzorcima. 3) Kreirati problemski zadatak s rastućim uzorkom za odgovarajući uzrast.

algebarsko mišljenje, koncept funkcije, funkcijsko mišljenje, generalizacija, vizualizacija

nije evidentirano

engleski

Development of the concept of function and functional thinking on the example of a growing geometric pattern

nije evidentirano

algebraic thinking, function concept, functional thinking, generalization, visualization

nije evidentirano

Podaci o prilogu

370-370.

2021.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Zbornik radova: 12. stručno-metodički skup Metodika nastave matematike za učitelje i nastavnike matematike u RH, Nastava matematike - jučer, danas, sutra

Gortan, Robert

Pula: Matematičko društvo

978-953-56797-4-5

Podaci o skupu

12. stručno-metodički skup učitelja i nastavnika matematike Metodika nastave matematike u osnovnoj i srednjoj školi

radionica

11.11.2021-12.11.2021

Pula, Hrvatska

Povezanost rada

Interdisciplinarne društvene znanosti, Interdisciplinarne prirodne znanosti, Matematika, Obrazovne znanosti