Razvoj koncepta funkcije i funkcijskog mišljenja na primjeru rastućeg geometrijskog uzorka (CROSBI ID 710679)
Prilog sa skupa u zborniku | prošireni sažetak izlaganja sa skupa
Podaci o odgovornosti
Baranović, Nives ; Antunović-Piton, Branka
hrvatski
Razvoj koncepta funkcije i funkcijskog mišljenja na primjeru rastućeg geometrijskog uzorka
Cilj radionice: Koncept funkcije implicitno se provlači kroz sve razine matematičkog obrazovanja, a posebno se intenzivno koristi u srednjoškolskoj matematici kroz različite vrste funkcija. Njegovo razumijevanje preduvjet je razumijevanja mnogih drugih koncepata zbog čega se smatra temeljnim matematičkim konceptom. Iako je važan i učestalo se koristi, zbog svoje kompleksnosti učenici koncept funkcije rijetko u potpunosti razumiju te ga obično koriste na proceduralnoj razini. Razumijevanju tog koncepta kao i razvoju fleksibilnog funkcijskog mišljenja mogu doprinijeti zadaci s rastućim geometrijskim uzorcima jer na prirodan način osiguravaju okruženje za razvoj različitih oblika zaključivanja i različitih strategija određivanja istog funkcijskog pravila. Stoga je cilj radionice upoznati nastavnike o ulozi i načinu korištenja rastućih (geometrijskih) uzoraka u svrhu boljeg razumijevanja koncepta funkcije i razvoja funkcijskog mišljenja. S obzirom da geometrijski uzorak svatko „vidi“ na svoj način, cilj je osvijestiti i različite strategije rješavanja problema kao i različite oblike zaključivanja. Očekivani ishodi učenja (znanja, vještine i sposobnosti) Nakon proveden radionice, sudionici će moći: 1) Opisati ključne faze i aktivnosti procesa rješavanja problemskih zadataka s rastućim geometrijskim uzorcima u svrhu određivanja predstavljenog funkcijskog pravila. 2) Prepoznati i opisati različite oblike zaključivanja i različite strategije otkrivanja funkcijskih pravila (linearnih i kvadratnih funkcija) predstavljenih rastućim geometrijskim uzorcima. 3) Kreirati problemski zadatak s rastućim uzorkom za odgovarajući uzrast.
algebarsko mišljenje, koncept funkcije, funkcijsko mišljenje, generalizacija, vizualizacija
nije evidentirano
engleski
Development of the concept of function and functional thinking on the example of a growing geometric pattern
nije evidentirano
algebraic thinking, function concept, functional thinking, generalization, visualization
nije evidentirano
Podaci o prilogu
370-370.
2021.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Zbornik radova: 12. stručno-metodički skup Metodika nastave matematike za učitelje i nastavnike matematike u RH, Nastava matematike - jučer, danas, sutra
Gortan, Robert
Pula: Matematičko društvo
978-953-56797-4-5
Podaci o skupu
12. stručno-metodički skup učitelja i nastavnika matematike Metodika nastave matematike u osnovnoj i srednjoj školi
radionica
11.11.2021-12.11.2021
Pula, Hrvatska
Povezanost rada
Interdisciplinarne društvene znanosti, Interdisciplinarne prirodne znanosti, Matematika, Obrazovne znanosti