Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Rousseauova prirodna pedagogija (CROSBI ID 301120)

Prilog u časopisu | prethodno priopćenje | domaća recenzija

Sunajko, Goran Rousseauova prirodna pedagogija // Jahr - European journal of bioethics, 12 (2020), 1; 397-412. doi: 10.21860/j.11.2.4

Podaci o odgovornosti

Sunajko, Goran

hrvatski

Rousseauova prirodna pedagogija

Rad razmatra Rousseauovo romantičarsko okretanje prirodi u epohi razuma. Kada su gotovo svi relevantni francuski prosvjetitelji (Voltaire, Diderot, d'Alembert, Montesquieu i dr.) smisao izgradnje modernoga čovjeka vidjeli u odgoju putem racionalizma, Rousseau je upozoravao da je priroda prvi učitelj od kojeg dijete, a onda i građanin, treba učiti. Znanosti i umjetnosti zbog svoje kompetitivne naravi iskvarile su prirodnoga čovjeka, kojemu je priroda dala ljubav prema sebi i milosrđe prema drugome, vrijednosti koje ekonomski kompetitivni racionalizam stavlja u drugi plan. Cilj je izlaganja afirmirati Rousseauov koncept »Druge prirode« koji afirmira harmoniju društva temeljenu na prirodnom poretku. Rousseauva »prirodna pedagogija« zastupljena je kroz čitavu njegovu filozofiju, od filozofije umjetnosti (Discours sur les sciences et les arts ; Julie ou la Nouvelle Héloïse ; Lettre sur les spectacles) i filozofije odgoja (Émile ou de l’éducation ; Les Rêveries du promeneur solitaire) preko filozofije politike (Du contrat social) i filozofije ekonomije (Discours sur l’origine et les fondements de l’inégalité parmi les hommes ; Économie politique) do metafizike (Profession de foi du vicaire savoyard). U svim navedenim djelima zrcali se Rousseauov pokušaj da preko prirodnih načela odgoji modernoga čovjeka i njegovo društvo. U biti njegove filozofije jasno se može uočiti pogrešan stav mnogih interpreta kako je Rousseau stvorio pretpostavke Francuskoj revoluciji. Naprotiv, Rousseau je filozof prirode, kako stoji i na njegovu nadgrobnom epitafu u Panthéonu. On je odgajao pojedinca koji neće biti »čovjek revolucije« jer u sebi sadrži dovoljno ljubavi premasebi i drugome da bi zadavao udarce pojedincu i društvu. Iz Rousseauove se filozofije, stoga, ne može izvesti pledoaje za revoluciju.

filozofija odgoja, filozofija prirode, racionalizam, romantizam, Rousseau

nije evidentirano

engleski

Rousseau’s Natural Pedagogy

nije evidentirano

philosophy of education, philosophy of nature, rationalism, romanticism, Rousseau

nije evidentirano

Podaci o izdanju

12 (1)

2020.

397-412

objavljeno

1847-6376

1848-7874

10.21860/j.11.2.4

Povezanost rada

Filozofija

Poveznice
Indeksiranost