Postmoderno napuštanje hilemorfizma u konceptualističkoj estetici Arthura Colemana Dantoa (CROSBI ID 301118)
Prilog u časopisu | prethodno priopćenje | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Sunajko, Goran
hrvatski
Postmoderno napuštanje hilemorfizma u konceptualističkoj estetici Arthura Colemana Dantoa
Rad razmatra filozofijski odnos forme (ideje) i oblika (figure) preko smisla konceptualističke umjetnosti koju u svojoj estetičkoj teoriji naglašava Arthur Coleman Danto. Iako je već moderna umjetnost na početku 20. stoljeća nagovijestila raskid forme i oblika, u punom je smislu raskid zaživio u postmoderni. Pokazat će se da su konceptualni umjetnici shvatili kako je moguće zadržati oblik neke stvari, a da joj se izmijeni sama forma, odnosno ideja koja je izmješta iz prethodno određene funkcije. Za konceptualnu, postmodernu umjetnost tako će biti odlučno zadržavanje oblika uz promjenu forme po kojoj takvo umjetničko djelo i nastaje, mijenjajući karakter stvari koja dotad nije bila umjetničko djelo. Time se stvara jedinstven estetički predmet koji, prema Hartmannovoj estetičkoj teoriji, ne počiva na samom umjetničkom djelu, nego na njegovoj percepciji. Danto je takav put oprimjerio Duchampovom Fontanom i Warholovom kutijom Brillo koje svjedoče promjeni forme, uz zadržavanje oblika, čime se postmoderna estetika u bitnome uspostavlja kao konceptualnost.
estetika ; estetička distanca ; estetički predmet ; konceptualna umjetnost ; forma ; oblik ; Andy Warhol ; Arthur Coleman Danto
nije evidentirano
engleski
Postmodern Abandonment of Hylemorphism in Arthur Coleman Danto’s Conceptualist Aesthetics
nije evidentirano
aesthetics ; aesthetic distance ; aesthetic object ; conceptual art ; form ; shape ; Andy Warhol ; Arthur Coleman Danto
nije evidentirano