Poučavanje učenika o smrti i drugim gubicima (CROSBI ID 301101)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Veronika, Doris ; Arambašić, Lidija
hrvatski
Poučavanje učenika o smrti i drugim gubicima
Svrha ovog istraživanja je istražiti koliko su u osnovnim školama zadovoljeni preduvjeti za uvođenje tema o smrti i drugim gubicima. Cilj je bio ispitati uvjerenja osnovnoškolskih djelatnika o poučavanju učenika o navedenim temama te ispitati njihovo znanje o procesu tugovanja kod djece i mladih. Uzorak se sastojao od 213 školskih djelatnika iz 13 osnovnih škola iz Zagreba i uže okolice koji su ispunjavali Ljestvicu uvjerenja o poučavanju učenika o smrti i drugim gubicima i Test znanja o procesu tugovanja kod djece i mladih. U ovome radu prikazani su rezultati ovog empirijskog istraživanja koji su pokazali da učitelji razredne nastave imaju uvjerenja o višoj vlastitoj kompetentnosti za poučavanje učenika o spomenutim temama u odnosu na učitelje predmetne nastave. Rezultati su pokazali i postojanje niske pozitivne korelacije između uvjerenja o korisnosti poučavanja o smrti i drugim gubicima te znanja o procesu tugovanja djece i mladih. Također je utvrđena niska negativna korelacija između dobi sudionika i rezultata na testu znanja. Provedeno istraživanje donosi praktične implikacije koje su važne za daljnje razmatranje ove teme te za osmišljavanje edukacija za učitelje i stručne suradnike na temu procesa tugovanja kod djece i mladih.
uvjerenja, znanje, tugovanje, gubitak, osnovna škola
nije evidentirano
engleski
Teaching students about death and other losses
nije evidentirano
beliefs, knowledge, grief, loss, elementary school
nije evidentirano