Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Osobni i kontekstualni čimbenici emocionalne iscrpljenosti školskih ravnatelja tijekom pandemije COVID-19 (CROSBI ID 301100)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Sorić, Izabela ; Burić, Irena ; Penezić, Zvjezdan Osobni i kontekstualni čimbenici emocionalne iscrpljenosti školskih ravnatelja tijekom pandemije COVID-19 // Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja, 30 (2021), 2; 203-225. doi: 10.5559/di.30.2.02

Podaci o odgovornosti

Sorić, Izabela ; Burić, Irena ; Penezić, Zvjezdan

hrvatski

Osobni i kontekstualni čimbenici emocionalne iscrpljenosti školskih ravnatelja tijekom pandemije COVID-19

Posao ravnatelja škola, koji je vrlo stresan i u uobičajenim uvjetima, trenutačno je zbog promjena koje je u obrazovni sustav donijela pandemija Covid-19, odnosno, zbog zahtjeva za brzom i uspješnom organizacijom i provedbom procesa obrazovanja na daljinu, postao još stresniji. Upravo je zato cilj ovog istraživanja bio provjeriti u kojoj mjeri neke osobne karakteristike ravnatelja (spol, dob, IKT kompetencije, samoefikasnost, radna učinkovitost, podrška autonomiji nastavnika, doživljeni afekti), uz još neke kontekstualne karakteristike (veličina škole), pridonose pojavi ravnateljskog izgaranja na poslu, točnije: emocionalnoj iscrpljenosti kao ključnoj dimenziji izgaranja. Istraživanje je obuhvatilo 206 ravnatelja, od čega 74 (35, 9 %) muškaraca, koji su popunili online-upitnik u vrijeme kompletne izvedbe nastave na daljinu zbog pandemije Covid-19. Rezultati su pokazali da su za emocionalnu iscrpljenost ravnatelja, u uvjetima takve nastave zbog pandemije Covid-19, najvažniji prediktori bili njihove IKT vještine i negativni afekti koje doživljavaju na poslu. Pritom su doživljeni negativni afekti potpuno posredovali odnos između ravnateljske percepcije samoefikasnosti i njihove emocionalne iscrpljenosti na poslu.

školski ravnatelji ; samoefikasnost ; IKT vještine ; negativan afekt ; emocionalna iscrpljenost tijekom pandemije Covid-19

nije evidentirano

engleski

Personal and Contextual Factors of the Emotional Exhaustion of School Principals during the COVID-19 Pandemic

nije evidentirano

school principals ; self-efficacy ; ICT skills ; negative affect ; emotional exhaustion during the Covid-19 pandemic

nije evidentirano

Podaci o izdanju

30 (2)

2021.

203-225

objavljeno

1330-0288

1848-6096

10.5559/di.30.2.02

Povezanost rada

Interdisciplinarne društvene znanosti

Poveznice
Indeksiranost