Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Psihološki aspekti tretmana glazbe u filmovima Stanleya Kubricka: Paklena naranča, Isijavanje, Oči širom zatvorene (CROSBI ID 445374)

Ocjenski rad | diplomski rad

Paleka, Francesca Psihološki aspekti tretmana glazbe u filmovima Stanleya Kubricka: Paklena naranča, Isijavanje, Oči širom zatvorene / Kiš Žuvela, Sanja (mentor); Zagreb, Muzička akademija, . 2021

Podaci o odgovornosti

Paleka, Francesca

Kiš Žuvela, Sanja

hrvatski

Psihološki aspekti tretmana glazbe u filmovima Stanleya Kubricka: Paklena naranča, Isijavanje, Oči širom zatvorene

U radu se istražuje uloga i psihološka perspektiva glazbe u filmu na primjeru triju filmova iz opusa Stanleya Kubricka (Paklena naranča, Isijavanje i Oči širom zatvorene). Uvodna poglavlja posvećena su pregledu odabranih kategorija glazbenih uloga u vizualnom kontekstu, kratkom pregledu Kubrickova stvaralaštva, preispitivanju odnosa između glazbe, emocija i filma, te interaktivnim audiovizualnim procesima, dok jezgru rada čini tablična interdisciplinarna analiza odabranih narativa i glazbe. Kubrick je zaslužan za radikalnu promjenu u percepciji i važnosti filmskog zvučnog zapisa koji u njegovim filmovima karakterizira izbor primjera iz umjetničke glazbe, popularne glazbe i elektronički produciranih glazbenih inovacija. U radu su formulirana neka od sljedećih pitanja: kako glazbeno značenje korespondira s filmskim značenjem, u kojoj mjeri i na koji način glazba utječe na emocionalni svijet gledatelja- slušatelja, te koji se kognitivni procesi aktiviraju u mentalnom sklopu pojedinca pri doživljaju glazbe u filmu. Unutar interdisciplinarne analize, glavnu psihološku teorijsku okosnicu predstavlja model BRECVEMA (Juslin i Västfjäll, 2016.). Sintetičko audiovizualno iskustvo razlaže se na psihofizičke mehanizme koji se aktiviraju i povezuju s određenim glazbenim primjerima iz analiziranih filmova. Slika i riječi predstavljaju objektivno i uže referentno značenje filmskog narativa, a glazba oblikuje emocionalne reakcije publike i njenu prosudbu subjektivne umjetničke vrijednosti. Kroz rad se ističe Kubrickov modus operandi prema kojemu glazba ne gubi svoju umjetničku autonomnost i subjektivnu vrijednost, već je integrira i donosi nova značenja u kombinaciji s vizualnim medijem.

glazba u filmu ; Kubrick ; psihologija ; emocije ; značenje

nije evidentirano

engleski

Psychological aspects of film music in films by Stanley Kubrick: A Clockwork Orange, The Shining, Eyes Wide Shut)

nije evidentirano

film music ; Kubrick ; psychology ; emotions ; meaning

nije evidentirano

Podaci o izdanju

65

30.09.2021.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Muzička akademija

Zagreb

Povezanost rada

Znanost o umjetnosti