Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Razlike u podložnosti vršnjačkom pritisku studenata u različitim mjestima studiranja (CROSBI ID 301010)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Radetić-Paić, Mirjana ; Kudek Mirošević, Jasna ; Kadum, Sandra Razlike u podložnosti vršnjačkom pritisku studenata u različitim mjestima studiranja // Sociologija i prostor, 59 (2021), 2(221); 203-220. doi: 10.5673/sip.59.2.4

Podaci o odgovornosti

Radetić-Paić, Mirjana ; Kudek Mirošević, Jasna ; Kadum, Sandra

hrvatski

Razlike u podložnosti vršnjačkom pritisku studenata u različitim mjestima studiranja

Ključnu ulogu u razdoblju adolescencije zauzimaju vršnjački odnosi. Posredno ili neposredno, ti odnosi imaju za posljedicu potrebu za činjenjem onoga što zahtijevaju vršnjaci, a što je vidljivo po odlukama koje adolescenti donose, kao i po načinu na koji se ponašaju. Cilj ovoga rada je utvrditi jesu li i u kojem obimu studenti podložni vršnjačkom pritisku i, ako jesu, koja su to specifična obilježja razlika u podložnosti tom pritisku između studenata Fakulteta za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli i Učiteljskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, Odsjeka u Petrinji (N = 440). Rezultati pokazuju da su studenti svoju podložnost vršnjačkom pritisku procjenjivali vrlo malom. Zaključuje se da obilježja okruženja nisu u većoj mjeri djelovala na podložnost vršnjačkom pritisku studenata koji su u navedene gradove došli studirati u dobi već kasne adolescencije, koju obilježava manja podložnost vršnjačkom priti- sku. Kod studenata promatranih fakulteta koji su ponekad bili podložni vršnjačkom pritisku postoje razlike u specifičnim obilježjima te podložnosti, no one su također male. Temeljem dobivenih razlika zaključuje se da je kod studenata grada Petrinje veća socijalna kontrola, pa su tako i češća konformistička ponašanja koja studenti usvajaju kako bi se uklopili. Doprinos rada očituje se u uvidu o obimu vršnjačkog pritiska kod studenata, ali i sagledavanju razlika u specifičnim obilježjima podložnosti vršnjačkom pritisku studenata koji su mu podložni s dvaju srodnih fakulteta. Također, činjenica da ne postoje ili su izrazito rijetka istraživanja ove vrste o povezanosti vršnjačkog pritiska s različitim okruženjima dodatni je doprinos ovog rada.

adolescenti ; okolina ; otpornost ; utjecaji ; vršnjaci

nije evidentirano

engleski

Distinctions in Susceptibility to Peer Pressure of Students in Different Places of Studies

Peer relationships play a key role in adolescence. Either indirectly or directly, these relationships result in the need to act conforming with the peers’ demands, as can be noticed from the decisions that the adolescents make and how they behave. On this basis, the aim of this research is to determine whether and to what extent students are subject to peer pressure and if so, what are the specific characteristics of the differences in susceptibility to that pressure between the students studying at the Faculty of Educational Sciences of the Juraj Dobrila University of Pula, Croatia and those at the Faculty of Teacher Education of the University of Zagreb, Petrinja Department, Croatia (N = 440). The results show that students assessed very little susceptibility to peer pressure. It is concluded that the characteristics of the setting did not significantly affect the susceptibility to peer pressure of students who came to these cities to study at the age of late adolescence, which is characterized by less susceptibility to peer pressure. Among students of the observed faculties who were sometimes subject to peer pressure, there are differences in the specific characteristics of this susceptibility, but they are also small. Based on the obtained differences, it is concluded that the students of the city of Petrinja have greater social control, and thus conformism, which students adopt to fit in. The paper contributes to the insight into the extent of peer pressure in students, and also to the perspective on differences in specific characteristics of susceptibility to peer pressure of students from two related faculties, who are subject to it. Additionally, the fact that there are no studies of this kind on the relationship of peer pressure within different settings, or are extremely rare, makes an additional contribution of this paper.

adolescents ; setting ; resilience ; effects ; peers

nije evidentirano

Podaci o izdanju

59 (2(221))

2021.

203-220

objavljeno

1846-5226

1849-0387

10.5673/sip.59.2.4

Povezanost rada

Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti

Poveznice
Indeksiranost