Određivanje značenja niskofrekventnih riječi i proširivanje vokabulara u mlađoj školskoj dobi (CROSBI ID 710518)
Prilog sa skupa u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Bakota, Lidija
hrvatski
Određivanje značenja niskofrekventnih riječi i proširivanje vokabulara u mlađoj školskoj dobi
Dosadašnja su istraživanja pokazala da je frekventnost riječi, tj. veća izloženost određenoj riječi i učestalost njezine uporabe, važno obilježje prema kojem riječi postaju dijelom čovjekova mentalnog leksikona. U radu se istražuje poznavanje značenja niskofrekventnih riječi kojima su bili izloženi devetogodišnjaci na satu materinskog (hrvatskog) jezika. Istraživački korpus čine niskofrekventne riječi u književnoumjetničkim tekstovima kojima učenici nisu mogli samostalno odrediti značenje. Nakon prvotnog pamćenja značenja riječi, tzv. brzog utiskivanja značenja (engl. fast mapping) u mentalni leksikon ispitanika, provedenim se ispitivanjem željelo utvrditi koje su niskofrekventne riječi posve naučene s obzirom na svoja semantička obilježja (tzv. sporo utiskivanje, engl. slow mapping). Rezultati istraživanja ukazuju na nedovoljnu izloženost učenika niskofrekventnim riječima u nastavnom procesu što ne dovodi do potrebnog bogaćenja rječnika te ujedno čine prepreku u postizanju razumijevanja pročitanoga.
nepoznate riječi, niskofrekventne riječi, usvajanje vokabulara
nije evidentirano
engleski
Determining the meaning of low-frequency words and vocabulary enrichment with young pupils
nije evidentirano
unknown words, low-frequency words, learning the vocabulary
nije evidentirano
Podaci o prilogu
406-421.
2018.
nije evidentirano
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Dedić Bukvić, Emina ; Bjelan-Guska, Sandra
Sarajevo: Filozofski fakultet Univerziteta u Sarajevu
2490-2292
Podaci o skupu
2. Međunarodna znanstveno-stručna konferencija "Ka novim iskoracima u odgoju i obrazovanju"
ostalo
05.10.2018-06.10.2018
Sarajevo, Bosna i Hercegovina