Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Djeca s posebnim potrebama u vertikali hrvatskog odgojno-obrazovnog sustava: komparativna analiza zakonske regulative (CROSBI ID 300959)

Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni) | međunarodna recenzija

Batur, Iva ; Glavaš, Amanda Djeca s posebnim potrebama u vertikali hrvatskog odgojno-obrazovnog sustava: komparativna analiza zakonske regulative // Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 70 (2021), 2; 293-320. doi: 10.38003/sv.70.2.13

Podaci o odgovornosti

Batur, Iva ; Glavaš, Amanda

hrvatski

Djeca s posebnim potrebama u vertikali hrvatskog odgojno-obrazovnog sustava: komparativna analiza zakonske regulative

Inkluzivni odgoj i obrazovanje prihvaća činjenicu da sva djeca imaju različite (posebne) potrebe koje je potrebno uvažavati. Preduvjet su za to zakonske regulative za odgoj i obrazovanje djece s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama koje se kontinuirano ažuriraju u skladu sa suvremenim znanstvenim spoznajama. Cilj je ovog istraživanja bio utvrditi razlike u zakonskom reguliranju odgoja i obrazovanja djece s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama na vertikalnoj i/ili horizontalnoj razini. Na vertikalnoj razini uspoređuju se dva podsustava: a) rani i predškolski te b) školski – osnovnoškolski i srednjoškolski. S druge strane, na horizontalnoj razini uspoređuju se dvije podskupine: djeca i učenici s teškoćama u razvoju te darovita djeca i učenici. S tom je namjerom u istraživanju provedena kvalitativna komparativna analiza primarnih izvora podataka u zakonskim aktima koji reguliraju odgoj i obrazovanje djece s posebnim potrebama u Republici Hrvatskoj. Analizom je utvrđena bolja reguliranost školskog odgojno-obrazovnog sustava u odnosu na rani i predškolski te bolja reguliranost akata koji se tiču djece i učenika s teškoćama u razvoju u odnosu na darovite. Prema tome, dobiveni rezultati upućuju na potrebu reguliranja zakonskih akata prethodno navedenih sustava i skupina s ciljem zadovoljenja njihovih potreba.

darovita djeca ; djeca s teškoćama ; inkluzija ; odgojno-obrazovni proces

nije evidentirano

engleski

Children With Special Needs in The Croatian Educational System: A Comparative Analysis of The Legal Framework

nije evidentirano

educational process ; gifted children ; inclusion ; students with disabilities

nije evidentirano

Podaci o izdanju

70 (2)

2021.

293-320

objavljeno

0037-654X

1848-0756

10.38003/sv.70.2.13

Povezanost rada

Interdisciplinarne društvene znanosti, Obrazovne znanosti, Pedagogija

Poveznice