Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Vratimo Juditu u škole: novo emocionološko- biblioterapeutsko čitanje Marulićeve Judite (povodom 500. obljetnice tiskanja) (CROSBI ID 710435)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Alfirević, Jelena Vratimo Juditu u škole: novo emocionološko- biblioterapeutsko čitanje Marulićeve Judite (povodom 500. obljetnice tiskanja) // Međunarodni znanstveni skup Književnost, umjetnost, kultura između dviju obala Jadrana / Convegno internazionale Letteratura, arte, cultura tra le due sponde dell’Adriatico (Zadar, 16. – 17. studenoga 2021.). 2021. str. 1-1

Podaci o odgovornosti

Alfirević, Jelena

hrvatski

Vratimo Juditu u škole: novo emocionološko- biblioterapeutsko čitanje Marulićeve Judite (povodom 500. obljetnice tiskanja)

U 2021. obilježava se 700 godina od smrti oca talijanskog jezika, Dantea Alighierija, a korijen promjena koji je Dante talijanskoj književnosti, hrvatskoj je Marko Marulić. Prije ukupno 500. godina, na talijanskoj strani obale Jadrana, tiskana je Judita Marka Marulića (tiskana 1521. u Mlecima, napisana 1501.), prvi hrvatski ep na narodnom jeziku. Ovaj starohrvatski renesansni ep oca hrvatske književnosti, kao temeljni tekst nacionalnog književnog kanona, postao je simbolom svekolika hrvatskog nacionalnog identiteta. Stoga je prava , , kulturna katastrofa“ (Grčić, 2016.) činjenica da je Marulićeva Judita u izvornoj inačici Cjelovite kurikularne refome za Hrvatski jezik (veljača, 2016.) izbačena s lektirnog popisa u srednjim školama, pod izlikama anakronosti teme, arhaičnosti jezika i nemotiviranosti mladih za čitanje, a naknadno , , uvedena“ kao izborni lektirni sadržaj, prepušten reformskom autonomnom odabiru nastavnika i učenika. Radom se otvara potreba za oživljavanjem ovog , , kanona u ruševinama“ (Pšihistal, 2018.). U skladu sa suvremenim dosezima književne znanosti, dijakronijskim pristupom, i na temelju novoomišljenog emocionološko-biblioterapeutskog čitanja Judite ‒ istraživanja provedenog u obliku literarnih radionica u srednjim školama i na fakultetima ‒ povodom Godine Marka Marulića i Godine čitanja (2021.) ‒ utvrđuje se doprinos modela, oblika i funkcije emocionalne angažiranosti književnog teksta, s naglaskom na recepcijsko-terapeutski utjecaj Judite na mlade čitatelje, čime je cilj podcrtati važnost filološkog teksta kao , , kulturnog kapitala“ (Guillory ; Pšihistal, 2018.) zajednice.

Judita ; Marko Marulić ; književna emocionologija ; biblioterapija

Ovaj je rad financiralo/sufinanciralo Sveučilište u Zadru institucionalnim projektom broj IP.01.2021.9 .

engleski

Let's return Judith to school: a new emotional- bibliotherapeutic reading of Marulić's Judith (on the occasion of the 500th anniversary of printing)

nije evidentirano

Judith ; Marko Marulić ; literary emotion ; bibliotherapy

nije evidentirano

Podaci o prilogu

1-1.

2021.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Međunarodni znanstveni skup Književnost, umjetnost, kultura između dviju obala Jadrana / Convegno internazionale Letteratura, arte, cultura tra le due sponde dell’Adriatico (Zadar, 16. – 17. studenoga 2021.)

Podaci o skupu

Međunarodni znanstveni skup Književnost, umjetnost, kultura između dviju obala Jadrana / Convegno internazionale Letteratura, arte, cultura tra le due sponde dell’Adriatico

predavanje

16.11.2021-17.11.2021

Zadar, Hrvatska

Povezanost rada

Filologija, Književnost