Vratimo Juditu u škole: novo emocionološko- biblioterapeutsko čitanje Marulićeve Judite (povodom 500. obljetnice tiskanja) (CROSBI ID 710435)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Alfirević, Jelena
hrvatski
Vratimo Juditu u škole: novo emocionološko- biblioterapeutsko čitanje Marulićeve Judite (povodom 500. obljetnice tiskanja)
U 2021. obilježava se 700 godina od smrti oca talijanskog jezika, Dantea Alighierija, a korijen promjena koji je Dante talijanskoj književnosti, hrvatskoj je Marko Marulić. Prije ukupno 500. godina, na talijanskoj strani obale Jadrana, tiskana je Judita Marka Marulića (tiskana 1521. u Mlecima, napisana 1501.), prvi hrvatski ep na narodnom jeziku. Ovaj starohrvatski renesansni ep oca hrvatske književnosti, kao temeljni tekst nacionalnog književnog kanona, postao je simbolom svekolika hrvatskog nacionalnog identiteta. Stoga je prava , , kulturna katastrofa“ (Grčić, 2016.) činjenica da je Marulićeva Judita u izvornoj inačici Cjelovite kurikularne refome za Hrvatski jezik (veljača, 2016.) izbačena s lektirnog popisa u srednjim školama, pod izlikama anakronosti teme, arhaičnosti jezika i nemotiviranosti mladih za čitanje, a naknadno , , uvedena“ kao izborni lektirni sadržaj, prepušten reformskom autonomnom odabiru nastavnika i učenika. Radom se otvara potreba za oživljavanjem ovog , , kanona u ruševinama“ (Pšihistal, 2018.). U skladu sa suvremenim dosezima književne znanosti, dijakronijskim pristupom, i na temelju novoomišljenog emocionološko-biblioterapeutskog čitanja Judite ‒ istraživanja provedenog u obliku literarnih radionica u srednjim školama i na fakultetima ‒ povodom Godine Marka Marulića i Godine čitanja (2021.) ‒ utvrđuje se doprinos modela, oblika i funkcije emocionalne angažiranosti književnog teksta, s naglaskom na recepcijsko-terapeutski utjecaj Judite na mlade čitatelje, čime je cilj podcrtati važnost filološkog teksta kao , , kulturnog kapitala“ (Guillory ; Pšihistal, 2018.) zajednice.
Judita ; Marko Marulić ; književna emocionologija ; biblioterapija
Ovaj je rad financiralo/sufinanciralo Sveučilište u Zadru institucionalnim projektom broj IP.01.2021.9 .
engleski
Let's return Judith to school: a new emotional- bibliotherapeutic reading of Marulić's Judith (on the occasion of the 500th anniversary of printing)
nije evidentirano
Judith ; Marko Marulić ; literary emotion ; bibliotherapy
nije evidentirano
Podaci o prilogu
1-1.
2021.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Međunarodni znanstveni skup Književnost, umjetnost, kultura između dviju obala Jadrana / Convegno internazionale Letteratura, arte, cultura tra le due sponde dell’Adriatico (Zadar, 16. – 17. studenoga 2021.)
Podaci o skupu
Međunarodni znanstveni skup Književnost, umjetnost, kultura između dviju obala Jadrana / Convegno internazionale Letteratura, arte, cultura tra le due sponde dell’Adriatico
predavanje
16.11.2021-17.11.2021
Zadar, Hrvatska