Suradnja obitelji, škole i lokalne zajednice – pedagozi u double bindu (CROSBI ID 300860)
Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni) | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Štefulj, Lana ; Kušević, Barbara
hrvatski
Suradnja obitelji, škole i lokalne zajednice – pedagozi u double bindu
Apostrofiranje važnosti suradnje s lokalnom zajednicom recentan je i u domaćemu znanstvenom prostoru relativno neistražen oblik pozicioniranja odnosa obitelji i škole u širemu egzosustavu i makrosustavu unutar kojih se taj odnos razvija. Cilj je ovoga rada analizirati kontradiktorna očekivanja kojima su pedagozi u procesu suradnje obitelji, škole i lokalne zajednice izloženi. Konkretnije, nakon analize nesklada između teorijskih i zakonskih artikulacija suradnje s lokalnom zajednicom i praktičnih ograničenja koja se u implementaciji tih artikulacija javljaju, u radu se razmatra odgovornost pedagoga za prepoznavanje specifičnih potreba obitelji u suradnji s lokalnom zajednicom spram sanacijsko- deficitnoga percipiranja obitelji koje je pritom lako demonstrirati, kao i imperativnost teorijskih zahtjeva za tijesnim povezivanjem obitelji, škole i lokalne zajednice spram menadžersko- koordinacijske uloge koju pedagozi pritom, uslijed kontekstualnih ograničenja, mogu preuzeti na sebe. Zaključni dio rada nudi smjernice za daljnje istraživanje ove teme.
paradigma sanacije, partnerstvo obitelji i odgojno-obrazovne ustanove, pedagoška profesija, tehnokratski pristup obrazovanju, teorija preklapajućih sfera utjecaja
nije evidentirano
engleski
Family, School and Community Collaboration – School Pedagogues Caught in Double Binds
nije evidentirano
partnership of family and educational institution, pedagogical profession, remediation paradigm, technocratic approach to education, theory of overlapping spheres of influence
nije evidentirano
Podaci o izdanju
70 (1)
2021.
399-413
objavljeno
0037-654X
1848-0756
https://doi.org/10.38003/sv.70.1.14