Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Stajališta učitelja o razvijanju ekološkog mišljenja kroz nastavu likovne kulture (CROSBI ID 710311)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Barun, Marina ; Kujundžić, Goran ; Popović, Željko ; Bogut, Irella Stajališta učitelja o razvijanju ekološkog mišljenja kroz nastavu likovne kulture / Teachers’ attitudes on the development of ecological thinking through the teaching of art culture // 4. osječki dani bioetike / 4th Osijek days of bioethics / Jurić, Hrvoje ; Kelam, Ivica ; Dilica, Kristina (ur.). Osijek: Hrvatsko bioetičko društvo, 2021. str. 30-32

Podaci o odgovornosti

Barun, Marina ; Kujundžić, Goran ; Popović, Željko ; Bogut, Irella

hrvatski

Stajališta učitelja o razvijanju ekološkog mišljenja kroz nastavu likovne kulture

Suvremeni ekološki problemi upućuju na važnost ekoloških sadržaja u primarnom odgoju i obrazovanju učenika. Učitelji nastoje poticati razvoj ekološke svijesti učenika na različite načine. Da bi razvoj ekološke svijesti bio uspješan proces, važno je da sam učitelj započne od sebe. Potrebno je da učitelj već ima osobno razvijenu ekološku svijest te je kao takvu može prenositi i na svoje učenike. Nastava Likovne kulture pruža mogućnost razvoja ekološke svijesti na iskustveno-zabavan način. Mnoštvo informacija ne pridonosi razvoju ekološke svijesti, već samo praktično djelovanje učenika koje za cilj ima zaštitu okoliša. Obrazovni aspekt razvoja ekološke svijesti učenika ostvarit će se povezivanjem umjetničkih i ekoloških sadržaja, ali kroz kreativne i zanimljive aktivnosti koju nastava Likovne kulture pruža. Odgojni aspekt razvoja ekološke svijesti učenika ostvarit će se samo ako učenici intrinzično prepoznaju važnost ekološke osviještenosti i mogućnosti njihovog pozitivnog utjecaja na Zemlju. Odabirom ekoloških motiva, recikliranjem papira, plastike, vune i ostalih materijala, učitelji zorno prikazuju učenicima kako biti ekološki osviješten, a pritom se učeći zabaviti. Likovna kultura pruža čar učenja bez napora ove vrlo važne teme – ekološke svijesti. Izvanučionična nastava, istraživačka nastava, projektno učenje te iskustveno učenje također osiguravaju razvoj odgoja i obrazovanja za zaštitu okoliša i prirode. Istraživanje, provedeno na 69 učitelja razredne nastave, pokazalo je da učitelji potiču razvoj ekološkog mišljenja tijekom nastave Likovne kulture odabirom ekoloških tema i motiva, razgovorom o ekološkoj osviještenosti, projektnom i izvanučioničkom ekološkom nastavom te praktičnim radom izrade likovnih materijala iz prirode. Smatraju da su ekološki sadržaji u nastavi vrlo važni, ali i da postoji prostor za dodatno oplemenjivanje nastave Likovne kulture brojnim drugim ekološkim temama. Razvoj ekološkog mišljenja učenika smatraju vrlo važnim čimbenikom cjelokupnog razvoja djeteta. Većina učitelja iskazala je pozitivan odnos prema ekološkom mišljenju učenika, a time i svoj osobni stav prema zaštiti prirode i okoliša. Na ekološki je odgoj potrebno gledati kao na primarni čimbenik svakog nastavnog predmeta, a ne samo Likovne kulture. Cilj ekološkog odgoja i obrazovanja nije samo zaštita prirode, već on predstavlja razvoj kompetencija učenika kroz znanja, sposobnosti i vještine. Nužne su sustavne promjene u odgoju i obrazovanju koje će nastojati osigurati razvoj ekološke svijesti učenika.

ekološki sadržaji, likovna kultura, ekološka svijest, obrazovanje

nije evidentirano

engleski

Teachers’ attitudes on the development of ecological thinking through the teaching of art culture

Suvremeni ekološki problemi upućuju na važnost ekoloških sadržaja u primarnom odgoju i obrazovanju učenika. Učitelji nastoje poticati razvoj ekološke svijesti učenika na različite načine. Da bi razvoj ekološke svijesti bio uspješan proces, važno je da sam učitelj započne od sebe. Potrebno je da učitelj već ima osobno razvijenu ekološku svijest te je kao takvu može prenositi i na svoje učenike. Nastava Likovne kulture pruža mogućnost razvoja ekološke svijesti na iskustveno-zabavan način. Mnoštvo informacija ne pridonosi razvoju ekološke svijesti, već samo praktično djelovanje učenika koje za cilj ima zaštitu okoliša. Obrazovni aspekt razvoja ekološke svijesti učenika ostvarit će se povezivanjem umjetničkih i ekoloških sadržaja, ali kroz kreativne i zanimljive aktivnosti koju nastava Likovne kulture pruža. Odgojni aspekt razvoja ekološke svijesti učenika ostvarit će se samo ako učenici intrinzično prepoznaju važnost ekološke osviještenosti i mogućnosti njihovog pozitivnog utjecaja na Zemlju. Odabirom ekoloških motiva, recikliranjem papira, plastike, vune i ostalih materijala, učitelji zorno prikazuju učenicima kako biti ekološki osviješten, a pritom se učeći zabaviti. Likovna kultura pruža čar učenja bez napora ove vrlo važne teme – ekološke svijesti. Izvanučionična nastava, istraživačka nastava, projektno učenje te iskustveno učenje također osiguravaju razvoj odgoja i obrazovanja za zaštitu okoliša i prirode. Istraživanje, provedeno na 69 učitelja razredne nastave, pokazalo je da učitelji potiču razvoj ekološkog mišljenja tijekom nastave Likovne kulture odabirom ekoloških tema i motiva, razgovorom o ekološkoj osviještenosti, projektnom i izvanučioničkom ekološkom nastavom te praktičnim radom izrade likovnih materijala iz prirode. Smatraju da su ekološki sadržaji u nastavi vrlo važni, ali i da postoji prostor za dodatno oplemenjivanje nastave Likovne kulture brojnim drugim ekološkim temama. Razvoj ekološkog mišljenja učenika smatraju vrlo važnim čimbenikom cjelokupnog razvoja djeteta. Većina učitelja iskazala je pozitivan odnos prema ekološkom mišljenju učenika, a time i svoj osobni stav prema zaštiti prirode i okoliša. Na ekološki je odgoj potrebno gledati kao na primarni čimbenik svakog nastavnog predmeta, a ne samo Likovne kulture. Cilj ekološkog odgoja i obrazovanja nije samo zaštita prirode, već on predstavlja razvoj kompetencija učenika kroz znanja, sposobnosti i vještine. Nužne su sustavne promjene u odgoju i obrazovanju koje će nastojati osigurati razvoj ekološke svijesti učenika.

ecological contents, art culture, ecological awareness, education

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o prilogu

30-32.

2021.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

4. osječki dani bioetike / 4th Osijek days of bioethics

Jurić, Hrvoje ; Kelam, Ivica ; Dilica, Kristina

Osijek: Hrvatsko bioetičko društvo

2787-4699

Podaci o skupu

4. osječki dani bioetike = 4th Osijek Day of Bioethics

predavanje

08.11.2021-09.11.2021

Osijek, Hrvatska

Povezanost rada

Integrativna bioetika (prirodne, tehničke, biomedicina i zdravstvo, biotehničke, društvene, humanističke znanosti), Interdisciplinarne prirodne znanosti, Obrazovne znanosti