Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Mikrokulture u akademskoj profesiji i njihova važnost za razvoj pozitivnog odnosa spram rada u nastavi (CROSBI ID 710309)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa

Miočić, Ivana ; Ledić, Jasminka ; Brajdić Vuković, Marija Mikrokulture u akademskoj profesiji i njihova važnost za razvoj pozitivnog odnosa spram rada u nastavi. 2021. str. 133-133

Podaci o odgovornosti

Miočić, Ivana ; Ledić, Jasminka ; Brajdić Vuković, Marija

hrvatski

Mikrokulture u akademskoj profesiji i njihova važnost za razvoj pozitivnog odnosa spram rada u nastavi

Profesionalna socijalizacija mladih znanstvenika u akademsku profesiju podrazumijeva proces adaptacije u specifično profesionalno okruženje (Tierney, 1988), pri čemu je posebice izazovan proces uvođenja u rad u nastavi. S ciljem boljeg razumijevanja ovih procesa, provedena je kvalitativna studija slučaja (Thomas i Myers, 2015), a jedan od ciljeva studije bio je utvrditi kako na razvoj pozitivnog odnosa spram nastavne djelatnosti utječe kontekst institucije na kojoj su mladi znanstvenici zaposleni te značajni socijalizacijski procesi (mentorstvo, suradnički odnosi) koji se odvijaju na institucijama. U istraživanju je sudjelovalo pet žena – docentica iz različitih disciplina i visokoškolskih institucija u Republici Hrvatskoj. Za studiju su odabrani intenzivni slučajevi (Patton, 1990), odnosno mlade znanstvenice u čijim se profesionalnim iskustvima prepoznaju obilježja pozitivnog odnosa spram rada u nastavi (pozitivna emocionalna iskustva u radu u nastavi ; profesionalno usavršavanje za rad u nastavi ; primjenjivanje konstruktivističkih načela u poučavanju te podjednako vrednovanjemnastavnog i znanstvenog rada). Temeljem njihovih iskustva saznajemo da su postojeći institucionalni mehanizmi osposobljavanja i usavršavanja mladih znanstvenika za rad u nastavi najčešće nedostatni stoga se mladi znanstvenici prvenstveno oslanjaju na razgovore, opažanja i razmjenu iskustava sa „značajnim drugima“ – iskusnijim kolegama koje pronalaze u svojim mikrokulturama (Roxå i Mårtensson, 2015). Riječ je o manjim zajednicama u kojima se visoko vrednuje važnost nastavnoga rada, njeguje se bliska suradnja i kolegijalnost, povjerenje i prijateljstvo te se razmjenjuju iskustva, ideje, savjeti u radu u nastavi. Preporuke ovog istraživanja idu u smjeru ojačavanja institucijskih mehanizama podrške mladih znanstvenika u radu u nastavi kao i prepoznavanja te osnaživanja institucijskih mikrokultura kao značajnih aktera u formiranju pozitivnog odnosa mladih znanstvenika spram rada u nastavi.

mikrokulture, profesionalna socijalizacija, visokoškolska nastava

nije evidentirano

engleski

Microcultures in the academic profession and their importance for the development of a positive attitude towards teaching

nije evidentirano

microcultures, professional socialization, teaching in higher education

nije evidentirano

Podaci o prilogu

133-133.

2021.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Podaci o skupu

25. Dani Ramira i Zorana Bujasa: međunarodni psihologijski znanstveni skup (knjiga sažetaka)

predavanje

30.09.2021-02.10.2021

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija