Analiza inkluzivnosti studijskih programa za inicijalno obrazovanje odgojitelja djece rane i predškolske dobi (CROSBI ID 789967)
Druge vrste radova | ostalo
Podaci o odgovornosti
Bouillet, Dejana ; Hren, Darko ; Maglica, Toni ; Sunko, Esmeralda
hrvatski
Analiza inkluzivnosti studijskih programa za inicijalno obrazovanje odgojitelja djece rane i predškolske dobi
Pristupačan i inkluzivan rani i predškolski odgoj i obrazovanje (RIPOO) smatra se ključnom odrednicom kvalitetnog obrazovanja i odgovorom na socijalne rizike. Ova analiza osigurava uvid u inkluzivnost postojećih studijskih programa za stjecanje kvalifikacije prvostupnika i magistara RPOO-a u Republici Hrvatskoj. Njezina je svrha sadržana u osiguravanju analitičke podloge za usklađivanje studijskih programa RPOO-a s Hrvatskim kvalifikacijskim okvirom i drugim relevantnim dokumentia koji uokviruju europski sustav visokoškolskoga obrazovanja. Analiza se temelji na stajalištu da inkluzivno obrazovanje podrazumijeva širok spektar strategija , aktivnosti i procesa kojim se nastoji ostvariti univerzalno pravo svakog djeteta, od najniže do najviše razine obrazovanja ( UNESCO, 1994). Analizirani su sljedeći skupovi kompetencija koji su adaptirani prema kompetencijama koje je definirala Europska agencija za posebne odgojno- obrazovne potrebe i inkluzivno obrazovanje: (1) Uvažavanje različitosti djece ( različitosti su izvor i sredstvo odgoja i obrazovanja), (2) podržavanje učenja i razvoja sve djece ( uvjerenje u mogućnost napretka i obrazovanja sve djece/studenata), (3) fleksibilnost poučavanja (raznolike strategije i metode poučavanja i procejna koje su usklađene s različitim stilovima i iskustvima učenja djece /studenata), (4) suradnja (timski rad)i (5) kontinuirani osobni i profesionalni razvoj (cjeloživotno učenje). Provedeni su intervjui sa studentima, odgojiteljima i sveučilišnim nastavnicima te su analizirani svi studijski programi (6 preddiplomskih i 5 diplomskih) za inicijalno obrazovanje odgojitelja djece rane i predškolske dobi koji su se ak.god. 2019/2020. reačizirali na hrvatskim visokim učilištima ( u Osijeku, Puli, Rijeci, Splitu, Zadru u Zagrebu). Studijski programi su tematski analizirani s obzirom na razinu u kojoj doprinose razvoju skupova kompetencija studenata za inkluzivno obrazovanje. Rezultati analize pokazuju da unatoč usmjerenju svih studijskih programa na ostvarivanje jednakoga broja ECTS bodova. Svi analizirani skupovi kompetencija na neki su način zastupljeniu studijskim programima i njihovim predmetima, ali je uočena velika nekonzistentnost u povezanosti ishoda učenja na razini programa i pojedinih predmeta, kao i nekonzistentnost pojedinih predmeta, što ukazuje na nedovoljno konstruktivno poravnanje studijskih programa i njegovih predmeta. Ta okolnost nepovoljno se odražava na kompetencije odgojitelja djece rane i predškolske dobi za praktičnu implementaciju inkluzivnog obrazovanja u profesionlanom radu, što je potvrđeno i analizom provedenih intervjua sa studentima, odgojiteljima i sveučilišnim nastavnicima. Rezultati analize upućuju na zaključak da postoji potreba za unapređivanjem inkluzivnosti studijskih programa za inicijalno obrazovanje odgojitelja djece rane i predškolske dobi. Mjere i aktivnosti za postizanje tog cilja formulirane su u preporuke koje čine sastavni dio ove analize.
skupovi kompetencija ; inkluzivni odgoj i obrazovanje ; studijski programi
nije evidentirano
engleski
Analysis of inclusiveness of study programs for initial education of early childhood educators
nije evidentirano
sets of competencies ; inclusive education ; study programs
nije evidentirano
Podaci o izdanju
2021.
nije evidentirano
objavljeno
978-953-7702-65-6