Stavovi učitelja prema učenicima s jezičnim teškoćama (CROSBI ID 710207)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa
Podaci o odgovornosti
Galeković, Martina ; Dilica, Kristina
hrvatski
Stavovi učitelja prema učenicima s jezičnim teškoćama
Jezične teškoće odnose se na narušeno usvajanje jezika i narušeno jezično procesuiranje, a mogu biti i sastavni dio ili jedna od višestrukih teškoća. Najučestaliji među njima jest razvojni jezični poremećaj koji se odnosi na prisutne teškoće u domeni jezika. Razvojni jezični poremećaj dijagnosticira se kada dijete, unatoč urednim općim kognitivnim sposobnostima i poticajnoj okolini, otežano usvaja materinski, a potom i svaki drugi jezik. U školskoj dobi djeca se suočavaju s teškoćama u učenju u svim obrazovnim područjima, a njihovo loše postignuće nerijetko se interpretira nezainteresiranošću ili nedovoljnom marljivošću. Postoji bliska povezanost između RJP-a i disleksije (Bishop i Snowling, 2004), a često su prisutne teškoće razumijevanja pročitanoga (Stothard, 2010). U radu su prikazani rezultati analize stavova učitelja redovnih osnovnih škola prema učenicima s jezičnim teškoćama i o osviještenosti o prisutnosti razvojnoga jezičnog poremećaja. Budući da se učitelji tijekom njihova obrazovanja ne poučavaju o RJP-u, edukaciju učitelja ističemo kao preduvjet partnerskog odnosa s učenicima i pružanja potrebne podrške učenicima u radu s teškoćama na području jezičnoga razumijevanja.I učitelji nižih razreda osnovne škole, i učitelji viših razreda osnovne škole, bez obzira na predmet poučavanja, trebaju biti upoznati s RJP-om kako bi nastavu prilagodili učeniku i time omogućili najbolje uvjete za učenikovo obrazovanje i razvoj.
ezične teškoće, jezično razumijevanje, razvojni jezični poremećaj
nije evidentirano
engleski
Teachers' attitudes towards students with language difficulties
nije evidentirano
language difficulties, language comprehension skills, developmental language disorder (DLD
nije evidentirano
Podaci o prilogu
24-24.
2021.
nije evidentirano
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
DIJETE I JEZIK DANAS - Čitanje u suvremenom okruženju (knjiga sažetaka)
Berbić Kolar, Emina ; Marinić, Ivana
Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
Podaci o skupu
10. međunarodni znanstveni skup Dijete i jezik danas: Čitanje u suvremenom okruženju
predavanje
16.09.2021-18.09.2021
Osijek, Hrvatska
Povezanost rada
Interdisciplinarne društvene znanosti, Interdisciplinarne humanističke znanosti, Logopedija, Obrazovne znanosti