Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Stavovi učitelja prema učenicima s jezičnim teškoćama (CROSBI ID 710207)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa

Galeković, Martina ; Dilica, Kristina Stavovi učitelja prema učenicima s jezičnim teškoćama // DIJETE I JEZIK DANAS - Čitanje u suvremenom okruženju (knjiga sažetaka) / Berbić Kolar, Emina ; Marinić, Ivana (ur.). Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2021. str. 24-24

Podaci o odgovornosti

Galeković, Martina ; Dilica, Kristina

hrvatski

Stavovi učitelja prema učenicima s jezičnim teškoćama

Jezične teškoće odnose se na narušeno usvajanje jezika i narušeno jezično procesuiranje, a mogu biti i sastavni dio ili jedna od višestrukih teškoća. Najučestaliji među njima jest razvojni jezični poremećaj koji se odnosi na prisutne teškoće u domeni jezika. Razvojni jezični poremećaj dijagnosticira se kada dijete, unatoč urednim općim kognitivnim sposobnostima i poticajnoj okolini, otežano usvaja materinski, a potom i svaki drugi jezik. U školskoj dobi djeca se suočavaju s teškoćama u učenju u svim obrazovnim područjima, a njihovo loše postignuće nerijetko se interpretira nezainteresiranošću ili nedovoljnom marljivošću. Postoji bliska povezanost između RJP-a i disleksije (Bishop i Snowling, 2004), a često su prisutne teškoće razumijevanja pročitanoga (Stothard, 2010). U radu su prikazani rezultati analize stavova učitelja redovnih osnovnih škola prema učenicima s jezičnim teškoćama i o osviještenosti o prisutnosti razvojnoga jezičnog poremećaja. Budući da se učitelji tijekom njihova obrazovanja ne poučavaju o RJP-u, edukaciju učitelja ističemo kao preduvjet partnerskog odnosa s učenicima i pružanja potrebne podrške učenicima u radu s teškoćama na području jezičnoga razumijevanja.I učitelji nižih razreda osnovne škole, i učitelji viših razreda osnovne škole, bez obzira na predmet poučavanja, trebaju biti upoznati s RJP-om kako bi nastavu prilagodili učeniku i time omogućili najbolje uvjete za učenikovo obrazovanje i razvoj.

ezične teškoće, jezično razumijevanje, razvojni jezični poremećaj

nije evidentirano

engleski

Teachers' attitudes towards students with language difficulties

nije evidentirano

language difficulties, language comprehension skills, developmental language disorder (DLD

nije evidentirano

Podaci o prilogu

24-24.

2021.

nije evidentirano

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

DIJETE I JEZIK DANAS - Čitanje u suvremenom okruženju (knjiga sažetaka)

Berbić Kolar, Emina ; Marinić, Ivana

Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku

Podaci o skupu

10. međunarodni znanstveni skup Dijete i jezik danas: Čitanje u suvremenom okruženju

predavanje

16.09.2021-18.09.2021

Osijek, Hrvatska

Povezanost rada

Interdisciplinarne društvene znanosti, Interdisciplinarne humanističke znanosti, Logopedija, Obrazovne znanosti

Poveznice