Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Mijenja li novi kurikulum budućnost interdisciplinarnog poučavanja povijesti? (CROSBI ID 710193)

Prilog sa skupa u zborniku | prošireni sažetak izlaganja sa skupa

Hajdarović, Miljenko Mijenja li novi kurikulum budućnost interdisciplinarnog poučavanja povijesti? // Interdisciplinarnost u teoriji i praksi / Miliša, Z. ; Papo, D. ; Potlimbrzović, H. (ur.). Osijek: Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2021. str. 39-39

Podaci o odgovornosti

Hajdarović, Miljenko

hrvatski

Mijenja li novi kurikulum budućnost interdisciplinarnog poučavanja povijesti?

Povijest se samostalno kao znanost i kao školski predmet počinje poučavati u 5. razredu osnovne škole. Uz obavezni nastavni predmet u osnovnoj školi, povijest se u različitom obujmu poučava u srednjim školama. Sa školskom 2021./2022. godinom u Hrvatskoj se Analizira provedba projekta Škola za život kojim su u osnovne škole i gimnazije po prvi put uvedeni kurikulumi. Premda se uvođenjem kurikulu-ma nastavnog predmeta Povijest očekivala značajnija promjena paradigme poučavanja, postavlja se pitanje kakve su promjene zapravo provedene. Država Povijest i u novim zakonskim dokumentima drži iznimno važnom za kreiranje, prije svega, nacionalnog i drugih identiteta. Povijesno gledajući, zbog takvih težnji u nastavi povijesti desetljećima dominira politička povijest. Kurikulumskim razdvajanjem odgojno- obrazovnih ishoda Povijesti na pet domena teoretski se otvara mogućnost jačanja interdisciplinarnog pristupa poučavanju povijesti. Implementacija takve mogućnosti može se istražiti detaljnijom analizom rada učitelja i posredno analizom sadržaja udžbenika. Budući da su učitelji u protekle tri godine izvršili odabir novih udžbenika koji su odobreni od Ministarstva znanosti i obrazovanja, za očekivati je da će se nastava uglavnom održavati sukladno materijalima dostupnim u njima. U radu se uspoređuju promjene u interdisciplinarnosti ukupno dvanaest udžbenika 7. i 8. razreda osnovne škole izdanih 2014. s novim udžbenicima izdanim 2020. i 2021. godine.

interdisciplinarnost, kurikulum, poučavanje povijesti, udžbenici

nije evidentirano

engleski

Does the new curriculum change the future of interdisciplinary history teaching?

nije evidentirano

interdisciplinarity, curriculum, history teaching, textbooks

nije evidentirano

Podaci o prilogu

39-39.

2021.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Interdisciplinarnost u teoriji i praksi

Miliša, Z. ; Papo, D. ; Potlimbrzović, H.

Osijek: Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku

Podaci o skupu

1. kongres Centra za interdisciplinarna istraživanja Filozofskog fakulteta Osijek: Interdisciplinarnost u teoriji i praksi

predavanje

04.11.2021-05.11.2021

Osijek, Hrvatska

Povezanost rada

Interdisciplinarne društvene znanosti, Interdisciplinarne humanističke znanosti