Mijenja li novi kurikulum budućnost interdisciplinarnog poučavanja povijesti? (CROSBI ID 710193)
Prilog sa skupa u zborniku | prošireni sažetak izlaganja sa skupa
Podaci o odgovornosti
Hajdarović, Miljenko
hrvatski
Mijenja li novi kurikulum budućnost interdisciplinarnog poučavanja povijesti?
Povijest se samostalno kao znanost i kao školski predmet počinje poučavati u 5. razredu osnovne škole. Uz obavezni nastavni predmet u osnovnoj školi, povijest se u različitom obujmu poučava u srednjim školama. Sa školskom 2021./2022. godinom u Hrvatskoj se Analizira provedba projekta Škola za život kojim su u osnovne škole i gimnazije po prvi put uvedeni kurikulumi. Premda se uvođenjem kurikulu-ma nastavnog predmeta Povijest očekivala značajnija promjena paradigme poučavanja, postavlja se pitanje kakve su promjene zapravo provedene. Država Povijest i u novim zakonskim dokumentima drži iznimno važnom za kreiranje, prije svega, nacionalnog i drugih identiteta. Povijesno gledajući, zbog takvih težnji u nastavi povijesti desetljećima dominira politička povijest. Kurikulumskim razdvajanjem odgojno- obrazovnih ishoda Povijesti na pet domena teoretski se otvara mogućnost jačanja interdisciplinarnog pristupa poučavanju povijesti. Implementacija takve mogućnosti može se istražiti detaljnijom analizom rada učitelja i posredno analizom sadržaja udžbenika. Budući da su učitelji u protekle tri godine izvršili odabir novih udžbenika koji su odobreni od Ministarstva znanosti i obrazovanja, za očekivati je da će se nastava uglavnom održavati sukladno materijalima dostupnim u njima. U radu se uspoređuju promjene u interdisciplinarnosti ukupno dvanaest udžbenika 7. i 8. razreda osnovne škole izdanih 2014. s novim udžbenicima izdanim 2020. i 2021. godine.
interdisciplinarnost, kurikulum, poučavanje povijesti, udžbenici
nije evidentirano
engleski
Does the new curriculum change the future of interdisciplinary history teaching?
nije evidentirano
interdisciplinarity, curriculum, history teaching, textbooks
nije evidentirano
Podaci o prilogu
39-39.
2021.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Interdisciplinarnost u teoriji i praksi
Miliša, Z. ; Papo, D. ; Potlimbrzović, H.
Osijek: Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
Podaci o skupu
1. kongres Centra za interdisciplinarna istraživanja Filozofskog fakulteta Osijek: Interdisciplinarnost u teoriji i praksi
predavanje
04.11.2021-05.11.2021
Osijek, Hrvatska