Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Participacijsko umjetničko istraživanje u radu s roditeljima i djecom s posebnim potrebama (CROSBI ID 710183)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Vivoda, Ana Participacijsko umjetničko istraživanje u radu s roditeljima i djecom s posebnim potrebama // Sretna djeca - poticanje kreativnosti kod djece i mladih kroz umjetnost / Zaninović Tanay, Ljiljana ; Tanay, Emil Robert (ur.). Zagreb: Udruga hrvatskih učitelja likovne kulture, 2021. str. 134-146

Podaci o odgovornosti

Vivoda, Ana

hrvatski

Participacijsko umjetničko istraživanje u radu s roditeljima i djecom s posebnim potrebama

Detektirajući manjak edukacijskih materijala za djecu s teškoćama u razvoju i problem njihove teže dostupnosti izvan većih urbanih centara u Hrvatskoj te ispitujući mogućnosti suradničkih praksi u umjetničkom obrazovanju, inicirana je suradnju između Odjela za nastavničke studije u Gospiću i Udruge roditelja djece s poteškoćama u razvoju Pčelice iz Gospića. Analizirani su specifični problemi diskriminirane pozicije učenika s posebnim potrebama u procesima odgoja i obrazovanja, razmatrani dostupni postojeći materijali u odnosu na sasvim specifične potrebe konkretnih učenika te je pokrenuta inicijativa preispitivanja postojeće situacije kroz likovno stvaralaštvo. Projekt je utemeljen na principima a/r/tografije, istraživačkom procesu koji povezuje teoriju i praksu, pristupajući fenomenu umjetnosti kao kompleksnom, multisenzornom iskustvu stvaralaštva. Proces osmišljavanja vizualnih materijala za djecu s teškoćama smješten je u središte interdisciplinarnih metoda učenja, a likovno oblikovanje je balansiralo između istraživanja rada u različitim materijalima, eksperimentiranja s tehnikama i načinima rada, razmatrajući mogućnosti društvenih aspekata umjetnosti i suradničkih praski. Temeljen na principima inkluzivnog obrazovanja i istraživanja putem umjetnosti, projekt je podrazumijevao dinamičku suradnju vrlo heterogene grupe ljudi ; okupio je djecu sa različitim rasponom teškoća u razvoju, njihove roditelje, terapeute i studente primarnog obrazovanja, osnažujući osjećaj zajednice i promišljajući različite mogućnosti učenja. Temeljni cilj projekta je bio senzibiliziranje studenata primarnog obrazovanja za raspon specifičnih posebnih potreba učenika s teškoćama u razvoju, povezivanje i suradnja različitih sudionika odgojno obrazovnog procesa i jednako tako ukazivanje na izuzetno važnu ulogu umjetnosti kao intermedijskog iskustva stvaralaštva, osnažujući njezinu ulogu u edukacijskim procesima.

taktilna slikovnica /objekt, edukacija umjetnosti, inkluzivno obrazovanje, teškoće u razvoju, iskustvo stvaralaštva.

nije evidentirano

engleski

Participatory art research working with parents and children with developmental difficulties

nije evidentirano

tactile book/object, art education, inclusive education, development difficulties, experience.

nije evidentirano

Podaci o prilogu

134-146.

2021.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Zaninović Tanay, Ljiljana ; Tanay, Emil Robert

Zagreb: Udruga hrvatskih učitelja likovne kulture

978-953-58744-6-1

Podaci o skupu

Sretna djeca - poticanje kreativnosti kod djece i mladih kroz umjetnost

pozvano predavanje

06.10.2021-08.10.2021

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Likovne umjetnosti