Važnost poticanja čitanja za razvoj osobnosti učenika s jezičnim poremećajima (CROSBI ID 710160)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa
Podaci o odgovornosti
Dilica, Kristina ; Galeković, Martina
hrvatski
Važnost poticanja čitanja za razvoj osobnosti učenika s jezičnim poremećajima
Čovjek je svestrano biće čija se osobnost i kritičko mišljenje razvija percipiranjem svijeta koji ga okružuje. Taj svijet čine i ljudske tvorevine umjetničkoga karaktera, a među njima i književnost kao umjetnost riječi. Za percepciju i shvaćanje književnih djela čitanje je osnovna kompetencija koju mnogi učenici ne mogu razviti zbog jezičnih poremećaja koji su često neadekvatno dijagnosticirani, prekasno dijagnosticirani ili zbog nemara nisu dijagnosticirani uopće. Prevalencija jezičnih poremećaja u općoj populaciji je 7 %, a smatra se da se dijagnoza razvojnog jezičnog poremećaja može postaviti u ranoj predškolskoj dobi. Ti su učenici često zakinuti za utjecaj koji književnost ima na razvoj osobnosti te vrlo često razviju i averziju prema čitanju, što umanjuje i brojne druge kompetencije koje čovjek 21. stoljeća, konkurentan u društvu, mora imati. Analizom jezičnih poremećaja koji su danas u porastu i anketiranjem učitelja koji potvrđuju često zanemarivanje učenika s poteškoćama, valja dati ideje kako i tim učenicima, a kasnije i odraslim osobama, približiti svijet književnosti i ljepotu riječi koje nam književna ostavština pruža.
poticanje čitanja, jezični poremećaji, hrvatski jezik, razvoj osobnosti
nije evidentirano
engleski
The Importance of Reading Encouraging for the Development of the Personality of Students with Language Difficulties
nije evidentirano
reading encouraging, language difficulties, Croatian language, personality development
nije evidentirano
Podaci o prilogu
40-41.
2021.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
4. Osječki dani bioetike
Jurić, Hrvoje ; Kelam, Ivica ; Dilica, Kristina
Zagreb: Hrvatsko bioetičko društvo
Podaci o skupu
4. osječki dani bioetike = 4th Osijek Day of Bioethics
predavanje
08.11.2021-09.11.2021
Osijek, Hrvatska
Povezanost rada
Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti, Integrativna bioetika (prirodne, tehničke, biomedicina i zdravstvo, biotehničke, društvene, humanističke znanosti), Književnost, Obrazovne znanosti