Odnos između učeničkih procjena kvalitete poučavanja, kontrole i vrijednosti te epistemičkih emocija u okruženju nastave na daljinu i klasičnog oblika nastave (CROSBI ID 710144)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Balaž, Barbara ; Pavlin-Bernardić, Nina
hrvatski
Odnos između učeničkih procjena kvalitete poučavanja, kontrole i vrijednosti te epistemičkih emocija u okruženju nastave na daljinu i klasičnog oblika nastave
Teorija kontrole i vrijednosti emocija postignuća pretpostavlja kako učeničke procjene kontrole i vrijednosti posreduju odnos između procjena kvalitete poučavanja i različitih akademskih emocija kod učenika. U ovom smo istraživanju bili usmjereni na epistemičke emocije kao jednu od četiri vrste akademskih emocija, a koje su učenici procjenjivali u kontekstu predmeta fizike. S obzirom na nagli prelazak na nastavu na daljinu u proljeće 2020. godine, cilj ovog istraživanja bio je provjeriti hoće li pretpostavljeni teorijski odnosi biti prisutni u okruženju klasičnog oblika nastave, ali i u okruženju nastave na daljinu. Istraživanje je provedeno u veljači i svibnju 2020. godine, a ukupno 223 učenika osmih razreda iz osnovnih škola s područja grada Zagreba i okolice je sudjelovalo u obje točke mjerenja. Učenici su procjenjivali tvrdnje kojima su ispitane tri dimenzije kvalitete poučavanja njihovih učitelja fizike (kognitivna aktivacija, nadgledanje i podrška učenicima), procjene kontrole i vrijednosti te sedam epistemičkih emocija (iznenađenje, znatiželja, uživanje, zbunjenost, anksioznost, frustracija i dosada). Provedene analize traga s podacima iz prve i druge točke mjerenja pokazale su da su rezultati djelomično u skladu s teorijskim pretpostavkama te da se dobiveni značajni odnosi donekle razlikuju u dva nastavna okruženja. Tijekom klasične nastave procjena vrijednosti je bila medijator između procjena podrške koje učitelji fizike pružaju učenicima i emocija iznenađenja, znatiželje, uživanja i dosade. S druge strane, tijekom nastave na daljinu, procjena vrijednosti pokazala se medijatorom između procjena kognitivne aktivacije i emocija uživanja, zbunjenosti, frustracije i dosade, dok se procjena kontrole pokazala medijatorom u odnosu između procjene podrške od strane učitelja fizike i emocija zbunjenosti, anksioznosti i frustracije. Iako se radi o jednokratnim istraživanjima u okruženju klasičnog oblika nastave, odnosno nastave na daljinu, dobiveni rezultati pružaju važan uvid u međuodnose emocionalnih i motivacijskih aspekata učenja te kvalitete poučavanja u različitim nastavnim okruženjima.
epistemičke emocije ; kvaliteta poučavanja ; procjene kontrole i vrijednosti ; nastava na daljinu ; klasičan oblik nastave
nije evidentirano
engleski
The relationship between students' perceptions of teaching quality, control and value appraisals and epistemic emotions in the distance learning and traditional classroom environment
nije evidentirano
epistemic emotions ; teaching quality ; control and value appraisals ; distance learning ; traditional classroom
nije evidentirano
Podaci o prilogu
53-53.
2021.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
28. godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Izazovi suvremenog života – kako psiholozi mogu pomoći - Sažetci priopćenja
Podaci o skupu
28. godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Izazovi suvremenog života – kako psiholozi mogu pomoći
predavanje
10.11.2021-13.11.2021
Hrvatska