Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Odnos između učeničkih procjena kvalitete poučavanja, kontrole i vrijednosti te epistemičkih emocija u okruženju nastave na daljinu i klasičnog oblika nastave (CROSBI ID 710144)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Balaž, Barbara ; Pavlin-Bernardić, Nina Odnos između učeničkih procjena kvalitete poučavanja, kontrole i vrijednosti te epistemičkih emocija u okruženju nastave na daljinu i klasičnog oblika nastave // 28. godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Izazovi suvremenog života – kako psiholozi mogu pomoći - Sažetci priopćenja. 2021. str. 53-53

Podaci o odgovornosti

Balaž, Barbara ; Pavlin-Bernardić, Nina

hrvatski

Odnos između učeničkih procjena kvalitete poučavanja, kontrole i vrijednosti te epistemičkih emocija u okruženju nastave na daljinu i klasičnog oblika nastave

Teorija kontrole i vrijednosti emocija postignuća pretpostavlja kako učeničke procjene kontrole i vrijednosti posreduju odnos između procjena kvalitete poučavanja i različitih akademskih emocija kod učenika. U ovom smo istraživanju bili usmjereni na epistemičke emocije kao jednu od četiri vrste akademskih emocija, a koje su učenici procjenjivali u kontekstu predmeta fizike. S obzirom na nagli prelazak na nastavu na daljinu u proljeće 2020. godine, cilj ovog istraživanja bio je provjeriti hoće li pretpostavljeni teorijski odnosi biti prisutni u okruženju klasičnog oblika nastave, ali i u okruženju nastave na daljinu. Istraživanje je provedeno u veljači i svibnju 2020. godine, a ukupno 223 učenika osmih razreda iz osnovnih škola s područja grada Zagreba i okolice je sudjelovalo u obje točke mjerenja. Učenici su procjenjivali tvrdnje kojima su ispitane tri dimenzije kvalitete poučavanja njihovih učitelja fizike (kognitivna aktivacija, nadgledanje i podrška učenicima), procjene kontrole i vrijednosti te sedam epistemičkih emocija (iznenađenje, znatiželja, uživanje, zbunjenost, anksioznost, frustracija i dosada). Provedene analize traga s podacima iz prve i druge točke mjerenja pokazale su da su rezultati djelomično u skladu s teorijskim pretpostavkama te da se dobiveni značajni odnosi donekle razlikuju u dva nastavna okruženja. Tijekom klasične nastave procjena vrijednosti je bila medijator između procjena podrške koje učitelji fizike pružaju učenicima i emocija iznenađenja, znatiželje, uživanja i dosade. S druge strane, tijekom nastave na daljinu, procjena vrijednosti pokazala se medijatorom između procjena kognitivne aktivacije i emocija uživanja, zbunjenosti, frustracije i dosade, dok se procjena kontrole pokazala medijatorom u odnosu između procjene podrške od strane učitelja fizike i emocija zbunjenosti, anksioznosti i frustracije. Iako se radi o jednokratnim istraživanjima u okruženju klasičnog oblika nastave, odnosno nastave na daljinu, dobiveni rezultati pružaju važan uvid u međuodnose emocionalnih i motivacijskih aspekata učenja te kvalitete poučavanja u različitim nastavnim okruženjima.

epistemičke emocije ; kvaliteta poučavanja ; procjene kontrole i vrijednosti ; nastava na daljinu ; klasičan oblik nastave

nije evidentirano

engleski

The relationship between students' perceptions of teaching quality, control and value appraisals and epistemic emotions in the distance learning and traditional classroom environment

nije evidentirano

epistemic emotions ; teaching quality ; control and value appraisals ; distance learning ; traditional classroom

nije evidentirano

Podaci o prilogu

53-53.

2021.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

28. godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Izazovi suvremenog života – kako psiholozi mogu pomoći - Sažetci priopćenja

Podaci o skupu

28. godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Izazovi suvremenog života – kako psiholozi mogu pomoći

predavanje

10.11.2021-13.11.2021

Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija