Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Slikovnicom do kulture čitanja djece rane dobi (CROSBI ID 710112)

Neobjavljeno sudjelovanje sa skupa | neobjavljeni prilog sa skupa

Verdonik, Maja; Katić, Vesna Slikovnicom do kulture čitanja djece rane dobi // Međunarodni interdisciplinarni znanstveni skup Čitatelj i čitanje u digitalno doba Zagreb, Hrvatska, 11.11.2021-11.11.2021

Podaci o odgovornosti

Verdonik, Maja; Katić, Vesna

hrvatski

Slikovnicom do kulture čitanja djece rane dobi

Stjecanje čitateljske kulture razvojni je proces u kojem sudjeluju tri važna dionika. To su: dijete kao subjekt vlastitog razvoja, roditelj kao osnovni i najodgovorniji odgajatelj djeteta te knjižnica kao izvanobiteljska institucija koja je u posljednjem desetljeću transformirala svoju ulogu postavši tako važnim čimbenikom u razvoju kulture čitanja djece od najranije dobi. S namjerom da informiraju, promiču i obrazuju svoje korisnike, knjižnice su pokrenule brojne programe među kojima i program Gradske knjižnice Rijeka, naziva Pssst… mala priča!, namijenjen djeci u drugoj i trećoj godini života i njihovim roditeljima. Pristup djeci i roditeljima utemeljen je na novoj paradigmi djetinjstva, odnosno spoznajama o djetetu i djetinjstvu kao procesu sukonstrukcije i zajedničke participacije u određenom prostoru, vremenu i kulturi. Uz predstavljanje navedenog programa, kao primjera dobre prakse upotrebe slikovnice u razvoju kulture čitanja djece od najranije dobi, te strategija primjene slikovnice u razvoju kulture čitanja, rad uključuje pregled znanstvenoteorijskih spoznaja o slikovnici kao književno-likovnom umjetničkom djelu. S obzirom na to da se značenje slikovnice stvara u međudjelovanju tekstualne i likovne razine, naglasak je na tezi Smiljane Narančić Kovač prema kojoj, naratološki gledano, u slikovnici istu priču posreduju dva pripovjedača – jezični i slikovni, koji uspostavljaju dinamični dijalog, suprotstavljaju perspektive i daju određene pripovjedne informacije.

slikovnica, kultura čitanja, djeca rane dobi, knjižnica

nije evidentirano

engleski

With Picture book to the reading culture of children of early age

nije evidentirano

picture book, reading culture, children of early age, library

nije evidentirano

Podaci o prilogu

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o skupu

Međunarodni interdisciplinarni znanstveni skup Čitatelj i čitanje u digitalno doba

predavanje

11.11.2021-11.11.2021

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Filologija