Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Kreativan pristup lektiri na primjeru dječjih romana Davida Walliamsa (CROSBI ID 710111)

Neobjavljeno sudjelovanje sa skupa | neobjavljeni prilog sa skupa

Opašić, Maja ; Verdonik, Maja ; Vukelić, Karla Kreativan pristup lektiri na primjeru dječjih romana Davida Walliamsa // Međunarodni interdisciplinarni znanstveni skup Čitatelj i čitanje u digitalno doba Zagreb, Hrvatska, 11.11.2021-11.11.2021

Podaci o odgovornosti

Opašić, Maja ; Verdonik, Maja ; Vukelić, Karla

hrvatski

Kreativan pristup lektiri na primjeru dječjih romana Davida Walliamsa

Školska lektira podrazumijeva ne samo popis knjiga za čitanje nego uključuje i razgovor o pročitanoj knjizi kao i poticaj za vlastito izražavanje i stvaranje. Svrha školske lektire je između ostaloga razvijati učenikovu kulturu čitanja, književni ukus, čitalačke i stvaralačke sposobnosti i ljubav prema knjizi. Međutim, učenici nerijetko školsku lektiru ne doživljavaju na taj način, već kao obavezu koju moraju odraditi kako bi dobili što bolju ocjenu. Ocjenjivanje lektire, zastarjeli pristupi interpretaciji lektire kao i tematsko-žanrovska neraznolikost i neprivlačnost lektirnih djela neki su od glavnih uzroka sveukupnog negativnog stava učenika prema čitanju lektire (Gabelica, Težak 2019). To dovodi do smanjenja njihove čitalačke motivacije i negativno utječe na doživljaj knjige kao izvora za osobni razvoj i razvoj kreativnosti. Time i aktivnost čitanja knjiga postaje sve manje prisutna u životima djece koja nisu dovoljno motivirana za izvanškolsko čitanje, tj. čitanje iz užitka. S obzirom na prethodno navedeno postavlja se pitanje kako učitelji mogu osuvremeniti nastavu školske lektire i učiniti ju pristupačnijom današnjoj djeci te njihovim sposobnostima, željama i interesima. Naime, kao što je navedeno, učenike od čitanja lektire često odbija nezanimljivost i neaktualnost same teme djela što znači da u popise lektire treba uključiti suvremene autore koji pišu o temama i stilom bliskim djeci 21. stoljeća. Jedan od takvih autora je britanski dječji pisac David Walliams čija su djela iznimno popularna među malim čitateljima diljem svijeta. Stoga je cilj ovoga rada na primjeru nekih od njegovih djela pokazati zbog kojih su svojih književnoumjetničkih obilježja ona dobar izbor za lektirni popis učenika razredne nastave. Osim toga, cilj je prikazati i dati prijedloge nekih od suvremenih i kreativnih pristupa i strategija pri interpretaciji tih djela s učenicima. Na taj način učiteljima želimo dati poticaj da u svom radu koriste suvremena djela kao i kreativne pristupe lektiri jer je to dobar put prema poticajnoj, kreativnoj, zabavnoj i zanimljivoj nastavi lektire nakon koje će učenici moguće biti motiviraniji posegnuti za knjigom i u svoje slobodno vrijeme.

dječji roman, David Walliams, školska lektira

nije evidentirano

engleski

A creative approach to reading on the example of David Walliams's children's novels

nije evidentirano

children's novel, David Walliams, school reading

nije evidentirano

Podaci o prilogu

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o skupu

Međunarodni interdisciplinarni znanstveni skup Čitatelj i čitanje u digitalno doba

predavanje

11.11.2021-11.11.2021

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Filologija