Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Što kažu djeca o efektima pandemije? Dječje samoprocjene utjecaja pandemije bolesti COVID-19 na njihovu svakodnevicu (CROSBI ID 710106)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Brajša-Žganec, Andreja ; Babarović, Toni ; Džida, Marija Što kažu djeca o efektima pandemije? Dječje samoprocjene utjecaja pandemije bolesti COVID-19 na njihovu svakodnevicu // 28. godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Izazovi suvremenog života - kako psiholozi mogu pomoći? – sažetci priopćenja / Kalebić Maglica, Barbara ; Miletić, Irena (ur.). Zagreb: Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2021. str. 18-18

Podaci o odgovornosti

Brajša-Žganec, Andreja ; Babarović, Toni ; Džida, Marija

hrvatski

Što kažu djeca o efektima pandemije? Dječje samoprocjene utjecaja pandemije bolesti COVID-19 na njihovu svakodnevicu

Pandemija bolesti COVID-19 donijela je mnoštvo promjena u životima djece i adolescenata diljem svijeta. U Hrvatskoj tijekom školske godine 2020./21. primjenjivane su mnoge epidemijske mjere koje su direktno utjecale na svakodnevne aktivnosti djece i adolescenata. Zabrana održavanja kontaktne nastave, česti prijelazi s kontaktne na online nastavu, ukidanje održavanja mnogih organiziranih slobodnih aktivnosti poput sporta – samo su neke od mjera koje su promijenile dječju svakodnevicu. Zbog navedenih mjera, mnoga su djeca imala smanjene kontakte s vršnjacima, te su bila suočena s izazovima praćenja nastave od doma. Cilj ovog istraživanja je ispitati kako djeca i adolescenti percipiraju utjecaj promjena vezanih uz pandemiju bolesti COVID-19 na njihove vlastite živote. Istražit će se koja djeca percipiraju veće pogoršanje vlastitog života zbog promjena vezanih uz pandemiju. 1548 djece sudjelovalo je u prvom valu projekta CHILD-WELL kojeg financira Hrvatska zaklada za znanost. U istraživanju provedenom u proljeće 2021., sudjelovali su učenici od trećeg do šestog razreda iz 15 osnovnih škola iz Osječko-baranjske i Varaždinske županije. Metodom papir-olovka učenici su ispunili bateriju upitnika u kojem su dali demografske podatke te podatke o vlastitoj emocionalnosti (EAS), osjetljivosti na okolinu (HSCS), doživljaju pozitivnog i negativnog afekta (PANAS-C) te vlastitu procjenu pogoršanja vlastitog života uslijed pandemije bolesti COVID- 19. Pokazalo se da učenici trećih razreda percipiraju veća pogoršanja vlastitog života u usporedbi s učenicima iz ostalih razreda. Nisu detektirane razlike s obzirom na spol i strukturu djetetove obitelji. Djeca koja su iskazala više razine negativnog afekta, koja su visoko na emocionalnosti te koja su visoko osjetljiva na okolinu, percipirala su veća pogoršanja vlastitog života. Pokazalo se da obje osobine ličnosti imaju dodatne doprinose u objašnjenju varijance u percepciji pogoršanja života. Rezultati istraživanja u skladu su s dosadašnjim istraživanjima koja ukazuju na to određene osobine čine djecu ranjivima na nepovoljne okolinske utjecaje.

djeca ; adolescenti ; Covid-19 pandemija ; prilagodba

nije evidentirano

engleski

What do children say about the effects of a pandemic? Children's self-assessments of the impact of the COVID-19 disease pandemic on their daily lives

nije evidentirano

children ; adolescents ; Covid-19 pandemic ; adaptation

nije evidentirano

Podaci o prilogu

18-18.

2021.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

28. godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Izazovi suvremenog života - kako psiholozi mogu pomoći? – sažetci priopćenja

Kalebić Maglica, Barbara ; Miletić, Irena

Zagreb: Hrvatsko psihološko društvo (HPD)

978-953-49429-1-8

Podaci o skupu

28. godišnja konferencija hrvatskih psihologa "Izazovi suvremenog života – kako psiholozi mogu pomoći?"

predavanje

10.11.2021-13.11.2021

online

Povezanost rada

Psihologija