Samoprocjena utjecaja pandemije bolesti COVID-19 na svakodnevicu osnovnoškolskih učitelja/ica (CROSBI ID 710101)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Hanzec Marković, Ivana ; Džida, Marija ; Kotrla Topić, Marina
hrvatski
Samoprocjena utjecaja pandemije bolesti COVID-19 na svakodnevicu osnovnoškolskih učitelja/ica
Pandemija bolesti COVID-19 rezultirala je velikim promjenama u odvijanju obrazovnog procesa, jer se nastava u cijelosti ili jednim dijelom tijekom školske godine 2020./2021. odvijala na daljinu. Istraživanja pokazuju da je većina učitelja/ica percipirala izrazito ili u priličnoj mjeri povećanje zahtjevnosti svog posla u tim uvjetima, što se zasigurno odrazilo na profesionalni, ali i svakodnevni život učitelja/ica. Cilj ovog istraživanja bio je stoga ispitati stres i percepciju utjecaja pandemije bolesti COVID-19 na svakodnevni život učitelja i učiteljica osnovnih škola. Istraživanje je provedeno tijekom školske godine 2020./2021. kao dio prvog vala prikupljanja podataka u okviru projekta CHILD-WELL, financiranog od strane Hrvatske zaklade za znanost. U istraživanju je sudjelovalo ukupno 150 učitelja/ica (Mdob=45, 10, SD=9, 86 ; 88, 2% žena), u jednakom omjeru iz razredne i predmetne nastave, iz 15 osnovnih škola s područja Varaždinske i Osječko-baranjske županije. Uz osnovne socidemografske podatke, učitelji/ce su procjenjivali doživljaj stresa u proteklih mjesec dana te percipirano pogoršanje svakodnevnog života uslijed pandemije bolesti COVID-19. Rezultati su pokazali da su učitelji i učiteljice u prosjeku doživljavali niske razine stresa, dok su pogoršanje svog života uslijed pandemije bolesti COVID-19 procijenili srednjim vrijednostima na skali. Percepcija pogoršanja života uslijed pandemije pokazala se značajno pozitivno povezanom s razinom doživljenog stresa, no ne i s dobi ili spolom učitelja/ica. Međutim, učitelji/ce razredne nastave procijenili su pogoršanje svog svakodnevnog života značajno većim nego učiteljice/ce predmetne nastave. Navedeno može upućivati na dodatne specifične izazove koje imaju učitelji/ce u odgojno-obrazovnom radu s mlađom djecom tijekom pandemije koji se prelijevaju na doživljaj svakodnevnog života učitelja/ica.
COVID-19 ; stres ; učitelji ; razredna i predmetna nastava
nije evidentirano
engleski
Self-assessment of the impact of the COVID-19 pandemic on the everyday life of primary school teachers
nije evidentirano
COVID-19 ; stress ; teachers ; class teachers ; primary school subject teachers
nije evidentirano
Podaci o prilogu
21-21.
2021.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
28. godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Izazovi suvremenog života - kako psiholozi mogu pomoći? – sažetci priopćenja
Kalebić Maglica, Barbara ; Miletić, Irena
Zagreb: Hrvatsko psihološko društvo (HPD)
978-953-49429-1-8
Podaci o skupu
28. godišnja konferencija hrvatskih psihologa "Izazovi suvremenog života – kako psiholozi mogu pomoći?"
predavanje
10.11.2021-13.11.2021
online