Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Samoprocjena utjecaja pandemije bolesti COVID-19 na svakodnevicu osnovnoškolskih učitelja/ica (CROSBI ID 710101)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Hanzec Marković, Ivana ; Džida, Marija ; Kotrla Topić, Marina Samoprocjena utjecaja pandemije bolesti COVID-19 na svakodnevicu osnovnoškolskih učitelja/ica // 28. godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Izazovi suvremenog života - kako psiholozi mogu pomoći? – sažetci priopćenja / Kalebić Maglica, Barbara ; Miletić, Irena (ur.). Zagreb: Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2021. str. 21-21

Podaci o odgovornosti

Hanzec Marković, Ivana ; Džida, Marija ; Kotrla Topić, Marina

hrvatski

Samoprocjena utjecaja pandemije bolesti COVID-19 na svakodnevicu osnovnoškolskih učitelja/ica

Pandemija bolesti COVID-19 rezultirala je velikim promjenama u odvijanju obrazovnog procesa, jer se nastava u cijelosti ili jednim dijelom tijekom školske godine 2020./2021. odvijala na daljinu. Istraživanja pokazuju da je većina učitelja/ica percipirala izrazito ili u priličnoj mjeri povećanje zahtjevnosti svog posla u tim uvjetima, što se zasigurno odrazilo na profesionalni, ali i svakodnevni život učitelja/ica. Cilj ovog istraživanja bio je stoga ispitati stres i percepciju utjecaja pandemije bolesti COVID-19 na svakodnevni život učitelja i učiteljica osnovnih škola. Istraživanje je provedeno tijekom školske godine 2020./2021. kao dio prvog vala prikupljanja podataka u okviru projekta CHILD-WELL, financiranog od strane Hrvatske zaklade za znanost. U istraživanju je sudjelovalo ukupno 150 učitelja/ica (Mdob=45, 10, SD=9, 86 ; 88, 2% žena), u jednakom omjeru iz razredne i predmetne nastave, iz 15 osnovnih škola s područja Varaždinske i Osječko-baranjske županije. Uz osnovne socidemografske podatke, učitelji/ce su procjenjivali doživljaj stresa u proteklih mjesec dana te percipirano pogoršanje svakodnevnog života uslijed pandemije bolesti COVID-19. Rezultati su pokazali da su učitelji i učiteljice u prosjeku doživljavali niske razine stresa, dok su pogoršanje svog života uslijed pandemije bolesti COVID-19 procijenili srednjim vrijednostima na skali. Percepcija pogoršanja života uslijed pandemije pokazala se značajno pozitivno povezanom s razinom doživljenog stresa, no ne i s dobi ili spolom učitelja/ica. Međutim, učitelji/ce razredne nastave procijenili su pogoršanje svog svakodnevnog života značajno većim nego učiteljice/ce predmetne nastave. Navedeno može upućivati na dodatne specifične izazove koje imaju učitelji/ce u odgojno-obrazovnom radu s mlađom djecom tijekom pandemije koji se prelijevaju na doživljaj svakodnevnog života učitelja/ica.

COVID-19 ; stres ; učitelji ; razredna i predmetna nastava

nije evidentirano

engleski

Self-assessment of the impact of the COVID-19 pandemic on the everyday life of primary school teachers

nije evidentirano

COVID-19 ; stress ; teachers ; class teachers ; primary school subject teachers

nije evidentirano

Podaci o prilogu

21-21.

2021.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

28. godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Izazovi suvremenog života - kako psiholozi mogu pomoći? – sažetci priopćenja

Kalebić Maglica, Barbara ; Miletić, Irena

Zagreb: Hrvatsko psihološko društvo (HPD)

978-953-49429-1-8

Podaci o skupu

28. godišnja konferencija hrvatskih psihologa "Izazovi suvremenog života – kako psiholozi mogu pomoći?"

predavanje

10.11.2021-13.11.2021

online

Povezanost rada

Psihologija