Što slike znaju? Umjetnost, aproprijacija, kulturalna triangulacija (CROSBI ID 300353)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Purgar, Krešimir
hrvatski
Što slike znaju? Umjetnost, aproprijacija, kulturalna triangulacija
U radu nastojimo rasvijetliti postupke koje je potrebno primijeniti utoliko, ukoliko želimo ustanoviti posljedice koje nastupaju kada se sedimenti značenja u slikama talože jedan na drugi stvarajući specifičnu slikovnu epistemologiju. Također ćemo ukazati na neke interdisciplinarne mehanizme analize slikovnog materijala, poput »kulturalne simptomatologije« i »kulturalne triangulacije«, a dat ćemo i tipologiju kulturalno-povijesnih sedimentacija slikovnog značenja koje ovdje nazivamo aproprijacija. Zaključit ćemo da Bredekampova teorija slikovnih činova, jednako kao i Mitchellove slike kao »žudeći objekti« te Beltingovo razumijevanje ljudskog tijela kao »medija slike« upućuju na to da je interakcija čovjeka i slike ogledalo njegove vlastite želje za proizvodnjom paralelnog svijeta koji on doživljava stvarnim, ali, kako je to objasnio Lambert Wiesing, ne mora u njemu sudjelovati jer slika omogućava različite oblike participacije ili izostanka iz participacije u stvarnom događaju. Ono što slike »znaju« jest specifična posljedica činjenice da neživi slikovni objekti mogu posjedovati pamćenje, ali – za razliku od umjetne inteligencije – svoje znanje mogu aktivirati samo u recipročnom komunikacijskom odnosu s ljudima.
slika, aproprijacija, kulturalna triangulacija, pamćenje slike, W. J. T. Mitchell, Horst Bredekamp, Michele Cometa, David Freedberg
nije evidentirano
engleski
What do Pictures Know? Art, Appropriation, Cultural Triangulation
nije evidentirano
image, appropriation, cultural triangulation, image memory, W. J. T. Mitchell, Horst Bredekamp, Michele Cometa, David Freedberg
nije evidentirano
Podaci o izdanju
Povezanost rada
Znanost o umjetnosti