Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Značajke međusobno povezanog modela profesionalnog razvoja učitelja biologije (CROSBI ID 444952)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Mirosavljević, Ana Značajke međusobno povezanog modela profesionalnog razvoja učitelja biologije / Sablić, Marija ; Vršnik Perše, Tina (mentor); Osijek, Filozofski fakultet Osijek, . 2021

Podaci o odgovornosti

Mirosavljević, Ana

Sablić, Marija ; Vršnik Perše, Tina

hrvatski

Značajke međusobno povezanog modela profesionalnog razvoja učitelja biologije

Današnje se suvremeno društvo suočava s brojnim izazovima i promjenama uslijed kojih se i kontekst odgoja i obrazovanja neminovno mijenja. Takve brze promjene u razvojnim procesima društva zahtijevaju od učitelja cjeloživotno učenje i kontinuirani rad na sebi kako bi mogli pratiti te promjene i uspješno se nositi s njima. U tom smislu, kao odgovor na postavljene imperative odgojno- obrazovnog procesa nameće se provođenje i ostvarivanje profesionalnog razvoja učitelja. Suvremene obrazovne tendencije u svijetu usmjerene su prema redovitom ulaganju učitelja u profesionalni razvoj kojim se nastoji afirmirati njegov samorazvoj uz stalno obogaćivanje znanja i povećanja stručnosti. Međusobno povezani model kojeg su razradili Clarke i Hollingsworth (2002) primjer je profesionalnog razvoja učitelja koji se odvija u četiri isprepletena područja učiteljskog djelovanja. Cilj je istraživanja provjeriti kako model funkcionira u hrvatskom obrazovnom sustavu na primjerima učitelja biologije. U teorijskom je dijelu opisan pregled teorijskih osnova i različitih pristupa razmatranju i razumijevanju problematike profesionalnog razvoja učitelja. Posebno je razrađen dio o primjeni modela u brojnim studijama o profesionalnom razvoju učitelja. Empirijski dio rada prikazuje rezultate istraživanja dobivene formiranjem četiri teme, nazvane u skladu s domenama iz međusobno povezanog modela profesionalnog razvoja učitelja: vanjska domena, domena rezultata, osobna domena i domena prakse. Rezultati su pokazali složenost mreže procesa promjena učitelja koji se katkad odvijaju istovremeno u navedenim domenama te u različitim smjerovima. Utvrđeno je da razvojni proces promjena učitelja nije linearan proces, nego da upravo nelinearna struktura modela omogućava višestruke promjene uz poštivanje individualnosti profesionalnog rasta učitelja. Studija potvrđuje važnost kontinuiranog ulaganja učitelja u vlastiti profesionalni razvoj, ali i potrebu učitelja za usavršavanjem u konkretnim i prilagođenim temama. U tom kontekstu, značajno je istaknuti visoku motiviranost učitelja, otvorenost promjenama i dobrovoljno sudjelovanje u različitim aktivnostima profesionalnog razvoja važnim čimbenicima njegovoga osobnog i profesionalnog napretka. Iako je istraživanje ograničeno na šest studija slučaja, ono ukazuje na to da su promjene učitelja ostvarive uz primjerenu potporu, ali i da ovise o svakom pojedincu. Rad doprinosi produbljivanju znanstvenih spoznaja u području profesionalnog razvoja učitelja, što čini bitnu strategiju u postizanju opće dobrobiti učenika i škole, a samim time i obrazovnog sustava u cjelini.

međusobno povezani model, nastava, profesionalni razvoj, promjene, stručno usavršavanje, učitelj biologije

nije evidentirano

engleski

Features of interconnected model for biology teachers’ professional growth

nije evidentirano

biology teacher, changes, Interconnected model, professional development, professional growth, teaching

nije evidentirano

Podaci o izdanju

319

08.10.2021.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet Osijek

Osijek

Povezanost rada

Pedagogija