Analiza kriterija za odlučivanje o upisu na Veleučilište "Nikola Tesla" u Gospiću (CROSBI ID 300233)
Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni) | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Devčić, Kristina ; Tonković Pražić, Ivana
hrvatski
Analiza kriterija za odlučivanje o upisu na Veleučilište "Nikola Tesla" u Gospiću
Institucije u hrvatskom sustavu visokog obrazovanja, kao i u ostatku svijeta, danas moraju djelovati u turbulentnoj okolini. Hrvatska veleučilišta stoga moraju poznavati i razumjeti promjene u svojoj okolini kako bi na njih ispravno reagirala. Veleučilište “Nikola Tesla” u Gospiću jedno je od veleučilišta koje se suočava sa sve većom konkurencijom, no i problemom smanjenja broja upisanih studenata. Pri rješavanju ovih problema potrebno je primijeniti marketinške metode i tehnike za razumijevanje procesa odlučivanja o upisu na Veleučilište. U svrhu boljeg razumijevanja ovog procesa i načina na koji se na njega može utjecati, u radu su ispitani kriteriji koje studenti koriste prilikom donošenja ove odluke. Provedenim istraživanjem utvrđeno je da neki kriteriji imaju veći utjecaj na odluku o upisu (lokacija Veleučilišta, stručno usmjerenje, razumni uvjeti upisa te primjenjivost stručnog znanja u praksi i pronalaženju zaposlenja koja je i ključni element izbora), dok drugi imaju znatno manji utjecaj. Osim ovoga, nije pronađena veća razlika između muških i ženskih ispitanika što se tiče važnosti koju pridaju različitim kriterijima. Pomoću faktorske analize kriteriji za upis na Veleučilište grupirani su u pet faktora: Kvaliteta obrazovanja, Uvjeti studiranja, Imidž institucije, Trošak obrazovanja, te Utjecaj prijatelja i obitelji.
visoko obrazovanje ; Veleučilište “Nikola Tesla” u Gospiću ; kriteriji izbora ; faktorska analiza
nije evidentirano
engleski
Analysis of Criteria for Admission to the Polytechnic “Nikola Tesla” in Gospić
nije evidentirano
higher education ; Polytechnic “Nikola Tesla” in Gospić ; decision criteria ; factor analysis
nije evidentirano
Podaci o izdanju
Povezanost rada
Ekonomija, Matematika