OBILJEŽJA „PEDAGOGIJE POPULARNE GLAZBE“ UZ METODIČKU ANALIZU GLAZBE SASTAVA THE BEATLES (CROSBI ID 444719)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Brebrić, Tomislav
Matoš, Nikolina
hrvatski
OBILJEŽJA „PEDAGOGIJE POPULARNE GLAZBE“ UZ METODIČKU ANALIZU GLAZBE SASTAVA THE BEATLES
Cilj ovoga diplomskog rada je predstavljanje, istraživanje i analiziranje popularne glazbe te načina njezine primjeneu nastavi. Pritom će se posebna pažnja usmjeriti prema tzv. „pedagogiji popularne glazbe“ (eng. popular music pedagogy) koja popularnu glazbu u odgojno-obrazovnom procesu smatra jednako vrijednom slušanja i proučavanja kao što je to slučaj s klasičnom (ozbiljnom, umjetničkom) glazbom. Upravo zato što je popularna glazba učenicima dobro poznata, sveprisutna, neizbježna i lako dostupna, potrebno je pronaći načine njezina predstavljanja, analiziranja i vrednovanja. S obzirom na činjenicu da je danas popularna glazba, koja se grana u veliki broj žanrova i podžanrova, vrlo široko područje, u radu ću se posvetiti opusu glazbenoga sastava The Beatles. Pjesme navedenoga sastava razmatrat će se iz različitih disciplina pa će se analizirati njihova melodijska, ritamska, harmonijska i formalna struktura s posebnim naglaskom na specifčnost harmonijskoga jezika koji po mnogim parametrima počiva na tzv. klasičnoj harmoniji, a opet od iste i odstupa. Analizirat će se i tekst, sadržaj i značenje pojedinih pjesama. Glazbeni primjeri će se odabrati prema unaprijed definiranim kriterijima koji će potvrditi da je pojedini primjer koristan za učenike (iz primjera se može naučiti nešto novo), a istovremeno zadovoljava i umjetničko-estetske kriterije. Ovim radom želio bih na primjeru sastava The Beatles pružiti smjernice za tumačenje popularne glazbe i sukladno tome, pripremanje i realizaciju nastave glazbe u općeobrazovnim i glazbenim školama u kojima je do sada takva glazba u pravilu bila zanemarivana.
glazbena pedagogija, popularna glazba, pedagogija popularne glazbe, analiza popularne glazbe, The Beatles
nije evidentirano
engleski
The characteristics of Popular Music Pedagogy with the analysis of The Beatles music
nije evidentirano
music pedagogy, popular music, popular music pedagogy, popular music analysis, The Beatles
nije evidentirano
Podaci o izdanju
61
10.07.2020.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Muzička akademija
Zagreb