Socijalna isključenost djece rane i predškolske dobi: konceptualizacija, rizici i model intervencija (CROSBI ID 300010)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Bouillet, Dejana ; Domović, Vlatka
hrvatski
Socijalna isključenost djece rane i predškolske dobi: konceptualizacija, rizici i model intervencija
U radu se analizira konstrukt socijalne isključenosti s posebnim naglaskom na djecu. Temelji se na pregledu literature o socijalnoj isključenosti i rizicima socijalne isključenosti. Socijalna isključenost djece u ranoj i predškolskoj dobi definira se kao multidimenzionalni konstrukt koji uključuje ekonomske, socijalne, kulturne, zdravstvene i druge aspekte nepovoljnosti i deprivacije koji pojedinačno ili u kombinaciji mogu imati nepovoljan utjecaj na razvoj djeteta. U skladu s ovom definicijom, analiziraju se rizici koji mogu utjecati na trenutni razvoj, zdravlje i kvalitetu života djece, ali i na njihov život u odrasloj dobi. Analizirani rizici obuhvaćaju karakteristike same djece i njihovih obitelji te karakteristike sustava podrške djetetu i roditeljima. Na temelju analize rizika socijalne isključenosti djece rane i predškolske dobi predložen je model intervencije koji podrazumijeva usku suradnju zdravstvenog sustava, sustava socijalne skrbi i obrazovanja.
socijalna isključenost ; djeca rane i predškolske dobi ; rizici ; model intervencija
nije evidentirano
engleski
Social exclusion of early and preschool children: conceptualization, risks and intervention model
nije evidentirano
exclusion ; children in early and preschool age ; risks ; model of interventions
nije evidentirano