Životne zajednice travnjaka (CROSBI ID 444704)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Vartušek, Mihaela
Bogut, Irella
Popović, Željko
hrvatski
Životne zajednice travnjaka
Diplomski rad izrađen je iz kolegija Poznavanje biljaka i životinja pod vodstvom mentorice izv. prof. dr. sc. Irelle Bogut i mr. sc. Željko Popović. Prema Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja, travnjaci su staništa koja nastaju i opstaju zahvaljujući čovjeku. Izuzetno bogat biljni i životinjski svijet skladno se nadopunjuju i doprinose životu zajednice. Travnjak je uređena i organizirana zajednica obrasla različitim vrstama trava koje međusobno djeluju jedne na drugu. Mnogi travnjaci se koriste kao pašnjaci ili livade košanice za dobivanje sijena. Zbog velike klimatske i ekološke raznolikosti u Hrvatskoj razlikujemo primorske i kontinentalne travnjake. Neke od biljaka i životinja koje možemo pronaći na kontinentalnim travnjacima su maslačak, ivančica, crvena djetelina, livadna kadulja, vodopija, livadni repak, trputac, pirika, slak, kukci poput pčela, bumbara, leptira, gušteri poput zelembaća. Česte biljke i životinje primorskih travnjaka su primorski krestac, ljekovita kadulja, smilje, buhač, majčina dušica, šmrika, bumbar, pčela, skakavac, rovac, krtica, a spomenut ćemo bogomoljku, primorsku guštericu, poskoka, sokola, cvrčka i jarebicu kamenjarku. Nacionalni kurikulum nastavnog predmeta prirode i društva nastavnu temu travnjak svrstava u koncept A, Organiziranost svijeta oko nas koji istražuje organiziranost biljaka i životinja. Ostvarenje odgojno- obrazovnoga ishoda provodi kroz promatranje staništa, izvanučioničku nastavu te proučava biljni i životinjski svijet koji obitava u njemu. U nastavnom planu i programu za osnovne škole pojam travnjaka spominje se u 4. razredu u nastavnoj temi 8. Travnjak, a u 6. razredu pojam travnjaka pojavljuje se u nastavnoj temi 13. Travnjaci. Jedan od oblika izvanučioničke nastave je terenska nastava koja se izvodi u neposrednoj stvarnosti kako bi se realizirali oni nastavni sadržaji za koje je potrebno neposredno promatranje i tijekom kojega se mogu primjenjivati različite istraživačke metode. Terenska nastava kao oblik nastave u prirodi ima veliku ulogu u suvremenom obrazovanju. Djecu trema motivirati na istraživanje, otkrivanje, stvaranje i timski rad, približiti im primarne izvore znanja kroz upoznavanje prirodnog okoliša i ukazati na važnost zaštite prirode kroz odgojno-obrazovne aktivnosti izvan škole.
kurikulum za osnovne škole, terenska nastava, travnjak
nije evidentirano
engleski
Lawn living communities
nije evidentirano
primary school curriculum, field teaching, lawn
nije evidentirano
Podaci o izdanju
73
17.09.2021.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti
Osijek