Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Mediteran kao poticaj kreativnosti učenika u nastavi matematike (CROSBI ID 709386)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Jukić, Tonća ; Gotovac, Branka Mediteran kao poticaj kreativnosti učenika u nastavi matematike // Knjižica sažetaka: Mediteran kao identitetska odrednica: jezik, književnost, kultura i novi mediji / Brešan Ančić, T. ; Lasić, J. (ur.). Split: Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, 2021. str. 38-39

Podaci o odgovornosti

Jukić, Tonća ; Gotovac, Branka

hrvatski

Mediteran kao poticaj kreativnosti učenika u nastavi matematike

Danas se kreativnost uvriježeno smatra pojedinčevom sposobnosti stvaranja novih vrijednih ideja i neizostavnim čimbenikom u odgojno- obrazovnom procesu. Razvoj je kreativnosti pretpostavka osposobljavanja pojedinca za neizvjesnu budućnost i zato je kreativnost u nastavi važno postaviti kao cilj. Želimo li poticati kreativnost u nastavi, potrebno je s učenicima sukreirati kreativni kurikul te, između ostaloga, poticati divergentno mišljenje, uočavanje i rješavanje problema, pojedinčevu intrinzičnu motivaciju, njegovo samoizražavanje, samostalnost i samopouzdanje, znatiželju, zaigranost, maštu, sklonost propitkivanju te otvorenost za nova iskustva. Praksa, pak, pokazuje da se kreativnost još uvijek nedovoljno potiče u nastavi, a posebice u nastavi matematike u kojoj se od učenika češće traže konvergentno mišljenje i rješavanje unaprijed postavljenih problema uz primjenu optimalnog postupka dolaska do rješenja, a rjeđe divergentno mišljenje te uočavanje i postavljanje problema koji omogućuju višestruke načine njihova rješavanja. Imajući na umu navedeno, a posebice imajući na umu da je uvažavanje učenikovih predznanja, interesa i iskustava veoma važno za ostvarenje kvalitetnog procesa učenja i poučavanja, u radu se daju prijedlozi kako se na učenicima bliskoj temi Mediterana u nastavi matematike mogu potaknuti njihova kreativnost i cjelovit razvoj. Na temelju pregleda literature o kreativnosti u odgojno- obrazovnom procesu, a s naglaskom na poticanje kreativnosti u nastavi matematike, argumentiraju se dobrobiti koje mediteranska kultura može imati u stvaranju ozračja povoljnog za razvoj učeničke kreativnosti. Ujedno, ilustrira se kako uočavanje specifičnosti Mediterana i njegovo povezivanje s matematikom učenikovim osmišljavanjem kreativnih matematičkih zadataka o mediteranskoj kulturi može učeniku omogućiti primjenu matematičkih znanja u novom kontekstu i postizanje najviših razina razvoja njegove ličnosti. Radom se želi uputiti na potrebu osvješćivanja važnosti kreativnosti za cjelovit razvoj pojedinca i ostvarivanja kreativnog kurikula kojim će se u nastavnom procesu sustavno poticati kreativnost.

cjelovita ličnost, kreativni kurikul, matematički zadaci, mediteranska kultura, nastava

nije evidentirano

engleski

Mediterranean as a stimulus for students' creativity in mathematics teaching

nije evidentirano

personality, creative curriculum, mathematical problems, Mediterranean culture, teaching

nije evidentirano

Podaci o prilogu

38-39.

2021.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Knjižica sažetaka: Mediteran kao identitetska odrednica: jezik, književnost, kultura i novi mediji

Brešan Ančić, T. ; Lasić, J.

Split: Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu

978-953-352-073-5

Podaci o skupu

Međunarodni znanstveni skup Mediteran kao identitetska odrednica: jezik, književnost, kultura i novi mediji

predavanje

22.10.2021-23.10.2021

Split, Hrvatska

Povezanost rada

Matematika, Pedagogija, Psihologija