PROCJENA DOBIVENIH KNJIŽNIČARSKIH KOMPETENCIJA ZAVRŠENIH STUDENATA INFORMACIJSKIH ZNANOSTI U HRVATSKOJ (CROSBI ID 299956)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Dragija Ivanović, Martina ; Badurina, Boris
hrvatski
PROCJENA DOBIVENIH KNJIŽNIČARSKIH KOMPETENCIJA ZAVRŠENIH STUDENATA INFORMACIJSKIH ZNANOSTI U HRVATSKOJ
Cilj. Cilj provedenog istraživanja bio je ispitati u kojoj mjeri studiji informacijskih znanosti / knjižničarstva pripremaju studente za buduće poslove u knjižnicama, odnosno u kojoj mjeri studijski programi, iz perspektive bivših studenata, osiguravaju potrebne kompetencije. To su ujedno i glavna istraživačka pitanja, a pretpostavka od koje se kre-nulo jest da studiji osiguravaju kompetencije potrebne za knjižničarske poslove, odno-sno da ispitanici percipiraju kompetencije koje su dobili na studiju kao odgovarajuće za posao koji obavljaju.Metodologija. Istraživanje je provedeno metodom ankete. Za potrebe istraživanja pripremljen je mrežni anketni upitnik podijeljen u skupine pitanja: sociodemografski podaci ; motivi upisa na studij informacijskih znanosti/knjižničarstva ; podaci o zapo- 704Vjesnik bibliotekara Hrvatske 63, 1-2(2020), 703-746slenju ; procjena kompetencija stečenih na studiju ; alumni-mreža ; studentska praksa ; članstvo i aktivnost u stručnim udruženjima. Upitnik je distribuiran alumni-klubovima, odnosno putem osobnih poznanstava bivših studenata.Rezultati. Rezultati istraživanja ukazuju da je ukupna procjena dobivenih kompe-tencija ispitanika na studijima informacijskih znanosti/knjižničarstva relativno niska. Pojedine stavke, poput prakse, ocijenjene su i negativno, što ukazuje na nezadovoljstvo pojedinim aspektima studija. S druge strane motivi upisa studenata na studije informa-cijskih znanosti/knjižničarstva većinom su pozitivni u smislu da su uglavnom upisivali studij u području kojim se žele baviti. Također zadovoljstvo poslom relativno je visoko.Ograničenja. Rezultati istraživanja ukazuju na raskorak između ishoda učenja i kompetencija koje se očekuju da će ih studenti imati završetkom studija i percepcije studenata o razini dobivenih kompetencija. No istraživanjem nije obuhvaćen aspekt is-pitanikovih očekivanja. Osim toga provedeno istraživanje nije uzelo u obzir uspješnost studenata tijekom studija, što može biti dodatni čimbenik u stvaranju raskoraka.Originalnost. Provedeno istraživanje ukazuje na potencijalni problem u pojedinim segmentima studijskih programa studija informacijskih znanosti/knjižničarstva obuhva- ćenih istraživanjem. Rezultati mogu poslužiti za eliminaciju uočenih problema
knjižničarstvo, kompetencije, informacijske znanosti, ishodi učenja
nije evidentirano
engleski
ASSESSMENT OF ACQUIRED LIBRARY COMPETENCES FROM THE PERSPECTIVE OF LIS ALUMNI IN CROATIA
nije evidentirano
librarianship, competencies, information sciences, learning outcomes
nije evidentirano
Podaci o izdanju
63 (1-2)
2020.
703-746
objavljeno
0507-1925
1334-6938
10.30754/vbh.63.1-2.779