Uključenost roditelja u obrazovanje djece (CROSBI ID 709241)
Neobjavljeno sudjelovanje sa skupa | neobjavljeni prilog sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Gregorović Belaić, Zlatka
hrvatski
Uključenost roditelja u obrazovanje djece
Uključenost roditelja u obrazovanje djece na našem području je još uvijek nedovoljno istražen konstrukt. Implicitno se može zaključiti kako je uključenost roditelja nešto što se događa samo po sebi. Ipak, referirajući se na prethodna svjetska istraživanja, može se uočiti važnost bavljenja ovom temom, ponajviše jer je uočena povezanost roditeljske uključenosti s nekim poželjnim ishodima za dijete, poput boljeg uspjeha u školi. Obitelj svakako ima važnu ulogu i u učenikovu školskom postignuću pri čemu roditelji pridonose djetetovu kognitivnom razvoju i akademskom postignuću na različite načine – pripremajući dijete za školu, prenoseći vrijednosti obrazovanja, modelirajući djetetovo samopouzdanje, uspostavljajući navike učenja, sudjelujući u radu škole i slično (Reić Ercegovac i Koludrović, 2010). Autori koji su se bavili ovom temom, naglašavaju da „aktivno sudjelovanje roditelja u obrazovanje djeteta podrazumijeva njihovu fizičku prisutnost i aktivno sudjelovanje (Sušanj Gregorović, 2018, str.102)“. Unatoč znatnome broju stranih istraživanja o sudjelovanju roditelja u obrazovanju djeteta, u literaturi još uvijek ne postoji jednoznačna, općeprihvaćena definicija iste, ali postoji konsenzus da je to kompleksan, višedimenzionalan konstrukt koji uključuje mnoštvo roditeljskih aktivnosti i ponašanja vezanih uz cjelokupni proces obrazovanja i učenja djeteta (Epstein, 1990, prema Sušanj Gregorović, 2018). Uključenost roditelja u obrazovanje djeteta manifestira se na dva načina: uključenost u aktivnostima u školi i uključenost roditelja u aktivnostima kod kuće. Za potrebe ovog rada posebno je značajna druga vrsta roditeljskog uključivanja. Prema dostupnoj literaturi, ona se dijeli na dvije domene (Sušanj Gregorović, 2018), od kojih prvu čini roditeljsko sudjelovanje u aktivnostima vezanim za razvoj znanja/vještina (Epstein, 2001. ; Henderson i Mapp, 2002. ; Ljubetić, 2014.), dok drugu čini sudjelovanje u aktivnostima poticanja učenja koje nisu direktno vezane uz školski rad (stvaranje kognitivno stimulirajućega obiteljskoga okruženja, osiguravanje edukativnih materijala i dr.) (Henderson i Mapp, 2002. ; Hoover-Dempsey i Sandler, 1997).
obitelj, roditelji, uključenost roditelja u obrazovanje djece, oblici roditeljske uključenosti, sudjelovanje roditelja u akademski poticajnim aktivnostima kod kuće, uspjeh u školi
nije evidentirano
engleski
Parental involvement in the children's education
nije evidentirano
family, parental involvement, education, parental involvement forms, achievement
nije evidentirano
Podaci o prilogu
nije evidentirano
nije evidentirano
Podaci o skupu
Dani doktoranada 2021.: Obrazovne znanosti i perspektive obrazovanja
predavanje
10.09.2021-11.09.2021
Osijek, Hrvatska