Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Konstrukcija identiteta glavnih likova u književnim serijalima "Gregovi dnevnici" Jeffa Kinneya, "Timi Promašaj" Stephana Pastisa i serijalu o Mirku Melite Rundek i ilustratora Martina Zalara (CROSBI ID 299869)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Zalar, Diana Konstrukcija identiteta glavnih likova u književnim serijalima "Gregovi dnevnici" Jeffa Kinneya, "Timi Promašaj" Stephana Pastisa i serijalu o Mirku Melite Rundek i ilustratora Martina Zalara // Fluminensia, 33 (2021), 1; 277-302. doi: 10.31820/f.33.1.2

Podaci o odgovornosti

Zalar, Diana

hrvatski

Konstrukcija identiteta glavnih likova u književnim serijalima "Gregovi dnevnici" Jeffa Kinneya, "Timi Promašaj" Stephana Pastisa i serijalu o Mirku Melite Rundek i ilustratora Martina Zalara

Autorica razmatra konstrukcije identiteta glavnih likova u dva američka književna serijala i jednome hrvatskome, koji njeguju povezanost i isprepletenost ilustracije sa tekstom, a namijenjeni su suvremenome čitatelju. Polazeći od definiranja pojma identiteta kao višeslojnog, polifoničnog fenomena na osnovi razmatranja teoretičarke A. Kos Lajtman, a isto tako i polifoničnih književnih struktura odabranih knjiga iz serijala Timi Promašaj, Gregovi dnevnici i serijalu o Mirku, autorica obrazlaže polazišta i karakteristike tri autorska modusa izgradnje identiteta glavnih likova. Pri tome je posebno zanimaju načini kako Jeff Kinney, Stephan Pastis, te dvojac Melita Rundek i Martin Zalar poniru u psihologiju djeteta i uključuju ilustraciju u pripovijedanje. Promišljanja B. Majhuta, Š. Batinić i S. Narančić Kovač o odnosu teksta i ilustracije u knjigama za djecu, S. McClouda o stripu i H. Bergsona o smiješnome bila su početna točka za taj dio rada. Polifoničnost književnoga teksta razmatra se kao supostojanje različitih diskurzivnih modela i strategija oblikovanja identiteta likova kao što su stilsko/značenjski sraz diskursa, prikaz necjelovite perspektive tinejdžera, pružanje više mogućnosti i razina za recepciju teksta u čitatelja različitih dobi i dr. Sva tri serijala pružaju vizualnost obilno i na mnoštvo načina. Polifoničnost, pak, likovnoga izraza u oblikovanju identiteta likova razmatra se na razinama šifriranog” koda pripovijedanja (ironija, mašta, formalna raznolikost ilustracije, rahlost teksta), anegdotalnih izleta iz priče (vizualizacije fraza, doslikavanje, hiperbola i kontrastiranje, intertekstualnost), fenomena vizualne samosvijesti karakterističnog za karikaturalnu ilustraciju (lančana naizmjeničnost teksta i slike). Humor objedinjuje poetike svih autora, a obilnost teksta i dalje drži serijale čvrsto u području žanra romana. Ipak, odnos između riječi i crteža vrlo je dinamičan i živ, pa se roman bliži stripu, čak i slikovnici, iskazujući time svoje hibridne mogućnosti.

identitet ; polifoničnost ; procesualnost ; uloga ilustracije

nije evidentirano

engleski

The construction of the identities of the main characters in the literary series diary of a Diary of a Wimpy Kid by Jeff Kinney, Timmy Failure by Stephan Pastis and the series about Mirko by Melita Rundek and the illustrator Martin Zalar

The author discusses the constructions of the identities of the main characters in two American and one Croatian literary series, which nurture the connection and intertwining of illustration with text, and are intended for the modern reader. Starting from the definition of the concept of identity as a multi-layered, polyphonic phenomenon based on the consideration of literary theorist A. Kos Lajtman, as well as polyphonic literary structures of the three selected books from the series Timmy Failure, Diary of a Wimpy Kid and a series about Mirko, the author explains the starting points and characteristics of the three authorial modes of building the identity of the main characters. In doing so, she is particularly interested in the ways in which Jeff Kinney, Stephan Pastis, and the duo Melita Rundek and Martin Zalar delve into child psychology and incorporate illustration into storytelling. Reflections of B. Majhut, Š. Batinić and S. Narančić Kovač on the relationship between text and illustration in children’s books, S. McCloud on comics and H. Bergson on the humor in literature were the starting point for this part. The polyphony of a literary text is considered as the coexistence of different discursive models and strategies of shaping the identity of characters such as stylistic / semantic clash of discourse, presentation of incomplete perspective of teenagers, providing more possibilities and levels for text reception in readers of different ages, etc. All three series provide the visual side of novels in a multitude of ways. The polyphony of illustrations in shaping the identity of characters is considered at the levels of “encrypted” narrative code (irony, imagination, formal diversity of illustration, fragility of text), anecdotal excursions from the story (visualization of phrases, hyperbole and contrast, intertextuality), a phenomenon of visual self-awareness characteristic of caricature illustration (chain alternation of text and image). Humor unites the poetics of all authors, and the abundance of text still holds the series firmly in the field of the novel genre. Still, the relationship between words and drawings is very dynamic and lively, so the novel gets closer to comics, even picture books, thus expressing its hybrid possibilities.

identity ; polyphony ; processuality ; the role of illustration

nije evidentirano

Podaci o izdanju

33 (1)

2021.

277-302

objavljeno

0353-4642

1848-9680

10.31820/f.33.1.2

Povezanost rada

Književnost, Znanost o umjetnosti

Poveznice
Indeksiranost