Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

TRANSFER PLESNIH STRUKTURA DJECE MLAĐE ŠKOLSKE DOBI (CROSBI ID 444602)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Kujundžić Lujan, Ivana TRANSFER PLESNIH STRUKTURA DJECE MLAĐE ŠKOLSKE DOBI / Kezić, Ana ; Miletić, Alen (mentor); Split, Sveučilište u Splitu, . 2019

Podaci o odgovornosti

Kujundžić Lujan, Ivana

Kezić, Ana ; Miletić, Alen

hrvatski

TRANSFER PLESNIH STRUKTURA DJECE MLAĐE ŠKOLSKE DOBI

Glavni cilj istraživanja je utvrđivanje postojanja transfera znanja analizom utjecaja predznanja koreografije narodnih plesova na usvajanje koreografije društvenog plesa cha cha cha. Uzorak ispitanika za potrebe ovog istraživanja činilo je 83 djece (35 djevojčica i 48 dječaka) iz dvije osnovne škole, Prve osnovne škole i Druge osnovne škole grada Širokog Brijega. Na svim ispitanicima primijenjena su dva novokonstruirana testa koreografija narodnih plesova (NAR) i koreografija društvenog plesa cha cha cha (CHA), 2 testa za procjenu motoričkih sposobnosti, te upitnik za procjenu kineziološkog aktiviteta. Ispitanici su podijeljeni u dvije grupe, eksperimentalnu grupu 1 (EK1) i eksperimentalnu grupu 2 (EK2). Grupa EK1 je u okviru plana i programa na nastavi tjelesne i zdravstvene kulture usvajala i specifična motorička znanja - koreografiju narodnih plesova (NAR) te sudjelovala u organiziranim kineziološkim aktivnostima u slobodno vrijeme, izuzev u plesnim aktivnostima. Gupa EK2, uz redoviti plan i program, na nastavi tjelesne i zdravstvene kulture usvaja specifična motorička znanja koreografiju narodnih plesova (NAR) kao i koreografiju društvenog plesa cha cha cha (CHA) nakon retencijskog perioda u trajanju od 3 tjedna između dvije faze istraživanja. Također, ispitanici grupe EK2 za vrijeme eksperimenta sudjeluju u organiziranim kineziološkim aktivnostima u slobodno vrijeme izuzev u plesnim aktivnostima. Tretman je trajao 13 tjedana te se provodio dvaput tjedno po 45 minuta izuzev u retencijskom periodu. Za ispunjavanje postavljenih ciljeva korištene su sljedeće metode obrade podataka: metrijske karakteristike (objektivnost, homogenost, osjetljivost i valjanost), Wilcoxonov test ekvivalentnih parova, t-test za zavisne uzorke, linearna regresijska analiza. Na temelju dobivenih rezultata moguće je konstatirati sljedeće: - Novokonstruirani testovi za procjenu specifičnih znanja koreografije narodnih i društvenog plesa cha cha cha imaju zadovoljavajuće metrijske karakteristike - Ovako konstruirani testovi, s dobrim značajkama objektivnosti i osjetljivosti, primjenjivi su u daljnjim istraživanjima na populaciji djece mlađe školske dobi - Moguće je utvrditi postojanje dinamičkog procesa učenja specifičnih motoričkih znanja plesnih koreografija, što je dokaz dobro osmišljenog i provedenog kineziološkog tretmana - Moguće je utvrditi utjecaj motoričkih sposobnosti na postignutu razinu specifičnih znanja koreografija narodnih i društvenog plesa cha cha cha - Znanje koreografije narodnih plesova se uspješno transferiralo na usvajanje motoričkog znanja koreografije društvenog plesa kod eksperimentalne grupe EK1 i na taj način se potvrdila teorija prikladnog procesiranja o transferu znanja - Nepostojanost značajne povezanosti između kineziološkog aktiviteta i neaktiviteta i specifičnih motoričkih znanja ukazuje kako djeca, koja provode više slobodnog vremena sudjelujući u aktivnoj igri, ne moraju nužno biti bolja u izvedbi specifičnih motoričkih znanja.

plesne strukture, transfer znanja, djeca mlađe školske dobi, kineziološki aktivitet

nije evidentirano

engleski

TRANSFER OF DANCE STRUCTURE SKILLS OF YOUNG SCHOOL- AGE CHILDREN

nije evidentirano

dance structures, transfer of knowledge, young school-aged children, physical activity

nije evidentirano

Podaci o izdanju

126

22.02.2019.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Sveučilište u Splitu

Split

Povezanost rada

Kineziologija