Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Organizacijska, financijska i marketinška obilježja pčelarskog gospodarstva usmjerenog na apiturizam (CROSBI ID 444458)

Ocjenski rad | diplomski rad

Kristijan Škaro Organizacijska, financijska i marketinška obilježja pčelarskog gospodarstva usmjerenog na apiturizam / Cvitković, Denis ; Pavlak, Marina (mentor); Zagreb, Veterinarski fakultet, Zagreb, . 2021

Podaci o odgovornosti

Kristijan Škaro

Cvitković, Denis ; Pavlak, Marina

hrvatski

Organizacijska, financijska i marketinška obilježja pčelarskog gospodarstva usmjerenog na apiturizam

Organizacijska, financijska i marketinška obilježja pčelarskog gospodarstva usmjerenog na apiturizam Obzirom da se pčelari gotovo svakodnevno nalaze u novim iskušenjima, ponajprije vezanim uz klimatske promjene, ali i zarazne te nametničke bolesti pčela vidljivo je kako je pčelarstvo prilično nesigurno zanimanje ukoliko se ne razvije pčelarska proizvodnja i ne proširi paleta proizvoda i usluga u sklopu pčelarskog domaćinstva. Upravo iz toga razloga uključivanjem apiterapije i apiturizma u ponudu svaki bi pčelar bez prevelikih početnih ulaganja (osim u nadogradnju znanja) mogao imati novi dodatni izvor prihoda. S obzirom na to načinjen je i ovaj rad kako bi se na području Republike Hrvatske sagledala cijela slika pčelarstva, apiterapije i apiturizma te usporedila ponuda i potražnja za sada dostupnih pčelinjih proizvoda i usluga na tržištu. Istraživanje je provedeno u vidu tri ankete, od kojih je svaka bila usmjerena na jednu od tri ključne karike ovog tržišta (potrošače, pčelare i apiterapeute). Iz ankete usmjerene na potrošače (n=1796) je vidljivo da ih većina koristi pčelinje proizvode (96%) od kojih najviše med (95%) (cvjetni, 1ivadni i bagrem) te kozmetiku (74%) na bazi pčelinjih proizvoda. Anketa za pčelare (n=420) pokazala je kako je većini pčelara bavljenje pčelarstvom tek dopunsko poslovno zanimanje (44%) ili rekreacija (41%). Velik broj pčelara ne bavi se apiterapijom (91%), a o bavljenju tom djelatnosti dio nije niti razmišljao (20%). Anketom za apiterapeute (n=25) utvrdili smo da je za većinu bavljenje pčelarstvom dopunsko zanimanje (63%) ili rekreacija (29%) dok se manje od pola bavi apiterapijom (40%), od kojih je nekolicina tu djelatnost i registrirala (20%). Cijena za 30 minuta boravka u apiinhalacijskim komorama kreće se od 30 do 50 HRK, dok cijene cvjetnog/livadnog meda variraju od 30 do 80HRK.

Pčelarstvo, apiterapija, apiturizam, Hrvatsko apiterapijsko društvo, anketa

nije evidentirano

engleski

Organizational, financial and marketing characteristics of apitourism- oriented beekeeping

nije evidentirano

Beekeeping, apitherapy, apitourism, Croatian apitherapy society, survey

nije evidentirano

Podaci o izdanju

74

30.09.2021.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Veterinarski fakultet, Zagreb

Zagreb

Povezanost rada

Veterinarska medicina